H_B_I-mianlogo
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اگر دنبال مطلبی هستید که آن را پیدا نمیکنید، آن را در فرم زیر جستجو کنید:

سبد خرید شما در حال حاضر خالی است.

بازگشت به فروشگاه

بهترین کتاب های سرمایه گذاری در دنیا

مدت زمان مطالعه:

مشخصات:

بهترین کتاب های سرمایه گذاری در دنیا

مشخصات:

Icons8 RSL Colored Part 9

دانلود فایل :

Dusk Part 1

تاریخ:

Icons8 RSL Colored Part 10

مدت زمان مطالعه:

Icons8 RSL Colored Part 11

فهرست مطالب

بهترین کتاب های سرمایه گذاری | 9+1 پیشنهاد ارزشمند

فهرست مطالب

بهترین کتاب های سرمایه گذاری را می­شناسید؟ بسیاری از افراد بدون دانش مالی، سرمایه­ گذاری را شروع می­‌کنند و به نتایج خوبی هم نمی‌رسند. در این مقاله قصد داریم به شما پرفروش‌­ترین کتاب­‌های حوزه سرمایه­ گذاری را معرفی کنیم؛ که خواندنشان برای هر شخصی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارد لازم است.

این کتاب­‌ها اصول و قواعد زیادی را به افراد تازه­ کار توضیح می­‌دهند. شما می‌­توانید از تجربه دیگران استفاده کنید؛ تا خودتان دچار نتایج تلخ نشوید. پس برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما بمانید.

کتاب سرمایه‌گذاری در کدام بازار؟

کتاب سرمایه‌گذاری در کدام بازار

کتابی که در تیتر معرفی شد با نام انگلیسی Mapping the markets کتابی است که توسط دبورا اوون و رابین گریفیس نوشته شده است. تحلیل بنیادی و تحلیل فنی از موضوعات اصلی این کتاب هستند. کتاب دارای 12 فصل است و مطالب مختلفی را از جمله:

  • دوره­ های اقتصادی
  • چرخه­ های بازار سهام
  • رشد اقتصادی
  • رویداد­های خارجی

و بسیاری موارد دیگر را شامل می­‌شود. هدف اصلی کتاب این است که به خواننده خود این مفهوم را القا کند که چگونه می­توان بین تحلیل بنیادی و فنی ارتباط برقرار کرد. برای برقراری ارتباط کتاب، بر روی تئوری چرخه تاکید می­‌کند. از دید کتاب عملکرد بازار تا حدودی شبیه به یک ورزشکار است که تلاش می­‌کند رکورد قبلی خودش را بهبود ببخشد. نویسنده تلاش می­کند که مخاطب را با این ورزشکار، روند زندگی او و اتفاقاتی که تجربه می­کند، آشنا کند.

خرید کتاب سرمایه گذاری در کدام بازار؟ از ایران کتاب 🛒

پیشنهاد مطالعه: اگر قصد دارید وارد سرمایه گذاری شوید،‌ بهتر است درباره بهترین کتاب های اقتصاد هم بخوانید تا با اصول و مبانی اقتصاد خرد و کلان آشنا باشید.


کتاب سرمایه‌گذار هوشمند؛ اصول سرمایه‌گذاری بر اساس ارزش ذاتی

بهترین کتاب های سرمایه گذاری هوشمند

سرمایه گذار هوشمند توسط بنجامین گراهام نوشته شده و مناسب افرادی است که به سرمایه­ گذاری در بازار سهام علاقه­ دارند. با استفاده از این کتاب شما مفاهیم زیادی را درباره این بازار یاد خواهید گرفت. برای نمونه مهم­‌ترین نکته درباره بازار سهام که خود کتاب هم بر روی آن تاکید دارد این است که خرید و فروش سهام بر پایه شانس نیست و باید نسبت به آن دانش کافی داشت.

کتاب برای شما از اصول سرمایه­ گذاری سخن خواهد گفت و به ­همین دلیل ممکن است آن را در لیست بهترین کتاب های اقتصاد هم ببینید. کتاب The Intelligent Investor به عقیده وارن بافت، بهترین میکروکتاب برای سرمایه­ گذاری است. به جز اصول راهنما، کتاب دارای 6 فصل مختلف است و مطالب بسیاری را در بر می­‌گیرد.

خرید کتاب سرمایه گذار هوشمند از ایران کتاب 🛒

 

کتاب گشت تصادفی در وال استریت

کتاب گشت تصادفی در وال استریت

کتاب گذری تصادفی در وال استریت یا A Random Walk Down Wall Street یکی از معروف­‌ترین کتاب‌­ها در حوزه سرمایه­ گذاری است. این کتاب توسط بارتون مالکیل نوشته شده و تا به امروز میلیون‌­ها بار تجدید چاپ شده است. این کتاب درباره هسته تصورات مردم از بازار و استراتژی­‌های مختلف است. مطالب این کتاب به خوبی نشان می­‌دهد؛ که تصمیمات غلط یک سرمایه ­گذار تا چه حد می­‌تواند موثر باشد و چه عواقبی برای او به دنبال خواهد داشت.

اگر قصد تهیه این کتاب را دارید، پیشنهاد ما به شما این است که نسخه هشتم به بعد کتاب را تهیه کنید. چراکه کمی قبل از این نسخه جریان حباب دات کام اتفاق افتاد و نسخه ­های بعدی مطالب بیشتری را پیرامون این موضوع در خود جای دادند.


پیشنهاد مطالعه: اگر به حوزه بلاکچین و ارز دیجیتال علاقمند هستید، به مقاله کتاب ارز دیجیتال هم سری بزنید و اطلاعات مفیدی کسب کنید!


کتاب تحلیل بنیادی به زبان آدمیزاد

کتاب تحلیل بنیادی به زبان آدمیزاد

کتابی را که در تیتر معرفی شد به ­راحتی می­توان جزء لیست ده کتاب مقدس سرمایه گذاری قرار داد. این کتاب توسط پاول ملاژنویچ نوشته شده و بر روی دانش بازار تاکید دارد. نویسنده این کتاب نیز مانند بسیاری از نویسندگان مالی دیگر معتقد است که بدون دانش نباید وارد بازار سرمایه شد و باید برای آن برنامه منظم و علمی داشت.

نکته قابل توجه درباره این کتاب لحن جالب آن است که احتمالا باید این موضوع را از تیتر حدس زده باشید. کتاب دارای 25 فصل است و به لحاظ حجمی می­‌توان آن را کتاب بسیار کاملی معرفی کرد که موضوعات زیادی را در برمی‌گیرد. نام اصلی کتاب fundamental analysis for dummies بوده که ترجمه مستقیم آن می‌­شود تحلیل بنیادی برای احمق­ها! در ایران ممکن است نام سرمایه گذاری در سهام به زبان آدمیزاد را نیز برای این کتاب ببینید. این کتاب شاید بتواند به افرادی که علاقه دارند بدانند هوش مالی چیست کمک زیادی کند.

  خرید کتاب سرمایه گذاری در سهام به زبان آدمیزاد از ایران کتاب 🛒

 

کتاب روانشناسی پول

کتاب روانشناسی پول

یکی از برترین کتاب­‌های حوزه سرمایه­ گذاری کتاب the psychology of money اثر مورگان هاوزل است. برای هر سرمایه­ گذاری لازم است که این کتاب را پیش از ورود به بازار بخواند. این کتاب با لحنی جذاب سعی می­‌کند پیچیده‌ترین مفاهیم مالی را در قالب داستان­‌های خواندنی به شما ارائه دهد. با خواندن نیمی از کتاب شما متوجه خواهید شد؛ که چرا تصمیمات مالی شما به ضرر می ­انجامد.

کتاب دارای 20 فصل مختلف است و در هر کدام از آن‌ها یک داستان تعریف می­‌شود. یکی از جملات معروف و نمادین کتاب این است که:

سرمایه­ گذاری خوب به معنای این نیست که همیشه تصمیمات خوب بگیریم؛ بلکه به معنای این است که مداوم به همه­ چیز گند نزنیم!

نویسنده این کتاب، سابقا در ستون روزنامه‌­ها و مجلات مالی بزرگ امریکا مطلب می‌­نوشت و پس از نوشتن این کتاب افتخارات زیادی را کسب کرد.

خرید کتاب روانشناسی پول از ایران کتاب 🛒

 

کتاب اصول سرمایه گذاری وارن بافت

کتاب اصول سرمایه گذاری وارن بافت

اصول سرمایه گذاری کتاب جذابی از جرمی میلر است. مگر می­‌شود جایی صحبت از سرمایه­ گذاری باشد و حرفی از وارن بافت به میان نیاید؟ البته که خود کتاب توسط جرمی میلر نوشته شده و در آن تنها روش وارن بافت توضیح داده می‌­شود. افرادی که به بازار سهام علاقه دارند می­‌توانند از مطالب این کتاب استفاده کنند.

وارن بافت در سال 2008 ثروتمند­ترین مرد جهان بود و احتمالا توصیه‌های او می­‌تواند برای سرمایه ­گذاران مفید باشد. نکته قابل توجه این است که وارن بافت یک سرمایه­ گذار معمولی مثل همه سرمایه­ گذارها بود و تنها چیزی که او را نسبت به دیگران متمایز کرد روش خاصش در سرمایه­ گذاری بود. کتاب روش بافت را در 3 بخش اصول سهام، روش‌­های مدیریت سهام و پرهیز از تله­‌های روانشناختی سرمایه­ گذاری بررسی می­‌کند.

کتاب سهام عادی با سود غیرعادی

کتاب سهام عادی و سود غیر عادی

این کتاب را می­توان در لیست بهترین کتاب های هوش مالی پیدا کرد. چراکه نویسنده آن فلیپ فیشر، فرد بزرگی است و کتابی هم که نوشته جزء کتاب­‌های پرفروش حوزه سرمایه­ گذاری به ­شمار می‌­رود. وارن بافت این کتاب را به سرمایه­­ گذاران جوان توصیه می­کند و به عقیده او خواندن آن بسیار مفید است. کتاب در 11 فصل نوشته شده و 15 معیار مهم برای یافتن بهترین سهم در آن توضیح داده می­‌شود. در این کتاب می‌­توانید مسائلی را بیابید که در سرمایه­ گذاری باید از آن‌ها اجتناب کرد. این کتاب به شما کمک می­‌کند که در زمان درست به ­شکل اصولی سرمایه ­گذاری خود را انجام دهید.

خرید کتاب سهام عادی با سود غیرعادی از ایران کتاب 🛒

 

کتاب پدر پول­دار، پدر بی‌پول

کتاب پدر پول­دار پدر فقیر

چه بخواهیم و چه نخواهیم کتاب پدر پول­دار، پدر فقیر در لیست پرفروش ترین کتاب سرمایه گذاری قرار دارد و نمی‌­توان از آن گذر کرد. این کتاب به­ صورت مشترک توسط رابرت کیوساکی و شارون لیچر نوشته شده است. دلیل اینکه این کتاب کمی بین مردم وجه منفی پیدا کرده فروش بالای آن است.

همین موضوع نیز باعث شده بسیاری از افراد آن را کتابی زرد در حوزه سرمایه ­گذاری تشخیص بدهند که ارزش خواندن هم ندارد. اما باید بدانید که این کتاب مفاهیم مهمی درباره پول را به شما خواهد گفت. تمامی افراد متخصص می­‌دانند که با خواندن یک کتاب یا حتی چند کتاب نمی­توان پولدار شد؛ اما خب افرادی که نسبت به کتاب دید منفی دارند با این نظر موافق نیستند و از کتاب گله دارند که چرا آن‌ها را پول­دار نکرده است! در مجموع باید بگوییم که این کتاب ارزش یک­بار خواندن را خواهد داشت.

خرید کتاب پدر پولدار پدر بی‌پول از ایران کتاب 🛒

 

کتاب خاطرات یک کارگزار (عامل سهام)

کتاب خاطرات یک کارگزار

کتاب Reminiscences Of a Stock Operator کتابی قدیمی است که در سال 1923 نوشته شده است. جالب است بدانید که ادوین لفور نویسنده کتاب در ابتدا مطالب آن را در یک روزنامه منتشر می‌­کرد و بعد­ها تصمیم گرفت که آن را به­ شکل یک کتاب گرد­آوری کند.

این کتاب ریشه‌های طمع، ترس و حسادت را مورد بررسی قرار خواهد داد. چیزی که در بازار سرمایه ممکن است گریبان افراد زیادی را بگیرد. با توجه به اینکه زمان زیادی از چاپ این کتاب سپری شده اصطلاحات آن قدیمی هستند و شاید دیگر امروز به­ کار نیایند؛ اما مطالب آن برای همگی سرمایه­ گذاران مفید است و هنوز هم می­‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

خرید کتاب خاطرات یک عامل سهام از ایران کتاب 🛒

 

کتاب شگردهای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات

کتاب شگردهای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات

این کتاب را می‌­توان در لیست بهترین کتاب‌های سرمایه گذاری در املاک قرار داد. تا الان بیشتر کتاب‌­هایی که معرفی شد درباره بازار سهام بودند؛ اما خب بازار املاک نیز طرفداران خاص خود را خواهد داشت.

رابرت و کیم کیوساکی نویسندگان این کتاب استثنایی و ماندگار هستند. کیوساکی یکی از معروف­‌ترین چهره­ های بازار­های مالی در جهان بوده و یک سرمایه ­دار ژاپنی-امریکایی است. او تا به امروز کتاب­‌های پرفروش زیادی نوشته و این کتاب نیز از او به بررسی سرمایه­ گذاری در بازار املاک خواهد پرداخت. کتاب دارای 12 فصل است و نکات زیادی را به شما یاد خواهد داد.

جمع­ بندی

در این مقاله بهترین کتاب‌های سرمایه گذاری را بررسی کردیم. سرمایه­ گذاری یکی از موضوعات مورد علاقه بسیاری از افراد در دنیاست. سالانه کتاب‌­های زیادی در این حوزه چاپ می­‌شوند و به­ فروش می­‌رسند؛ اما تعداد کمی از آن‌ها موفق می­‌شوند که به کتاب­‌های برتر تبدیل شوند. شما نیز اگر به چنین موضوعاتی علاقمند هستید می­‌توانید از کتاب­‌هایی که در مقاله معرفی شد استفاده کنید و نسبت به خرید آن اقدام کنید. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

به مقاله امتیاز دهید : [ratings]

آیا تمایل دارید این مقاله را دریافت کنید؟

مطالبی که برایتان مفید است:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *