H_B_I-mianlogo
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اگر دنبال مطلبی هستید که آن را پیدا نمیکنید، آن را در فرم زیر جستجو کنید:

سبد خرید شما در حال حاضر خالی است.

بازگشت به فروشگاه

سطح های زبان انگلیسی

مدت زمان مطالعه:

مشخصات:

سطح های زبان انگلیسی

مشخصات:

Icons8 RSL Colored Part 9

دانلود فایل :

Dusk Part 1

تاریخ:

Icons8 RSL Colored Part 10

مدت زمان مطالعه:

Icons8 RSL Colored Part 11

فهرست مطالب

سطح های زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته

فهرست مطالب

سطح های زبان انگلیسی که با اصطلاح CEFR مخفف عبارت (Common European Framework of Reference for Language) شناخته می‌شوند، نشان‌دهنده سطح تسلط زبان‌آموز هستند. شرکت در دوره آموزش زبان انگلیسی بدون تعیین سطح می‌تواند برای فرد آزاردهنده باشد.

علت این است که به احتمال زیاد، سطح کلاس یا برای او آسان و حوصله‌سربر می‌شود یا بسیار سخت و دشوار، که هرکدام می‌توانند از بین‌برنده انگیزه برای آموزش زبان باشند. سطح‌بندی همچنین به افراد کمک می‌کند تا از توانایی‌های خود برای شرکت در آزمون‌های مختلف آگاه شوند و در صورت نیاز برای ارتقاء سطح، اقدام کنند. در ادامه با این سطوح و مهارت‌های هر زبان‌آموز برای رسیدن به هر سطح به‌طور کامل آشنا می‌شویم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

معرفی کامل استاندارد CEFR

استاندارد اروپایی CEFR که نشان‌دهنده مهارت و میزان تسلط افراد به زبان انگلیسی است، نه‌تنها در کشورهای اروپایی، بلکه در کل دنیا محبوبیت بسیاری دارد. از این استاندارد برای آموزش و همچنین در آزمون‌های مختلف جهانی برای سنجش سطح زبان‌آموز استفاده می‌شود. این یعنی نمره‌ کسب‌شده توسط فرد، می‌تواند نشان‌دهنده سطح تسلط او باشد.

یادگیری زبان انگلیسی در خانه اگر مناسب باشد و به‌طور اصولی دنبال شود، می‌تواند باعث رشد سریع زبان­آموز شده و همچنین ارتقاء سطح او را در پی داشته باشد. دسته‌بندی سطوح در این استاندارد، به 3 صورت پایه، متوسط و سطح پیشرفته وجود دارد که در دسته‌های کوچک‌تر شامل 6 سطح از A1 تا C2 است.

سطح های زبان انگلیسی بزرگسالان

بررسی سطح های زبان انگلیسی

برای اینکه بتوانیم در آزمون‌های مختلف شرکت کنیم، باید آشنایی کاملی از سطح خود داشته باشیم. سطح های زبان انگلیسی به ترتیب شامل موارد زیر می­شود.

سطح پایه A1 (Elementary)

ابتدایی­ترین سطح زبان مناسب برای افراد مبتدی، سطح A1 است و معمولا افرادی در این دوره‌ها شرکت می‌کنند که هیچ‌گونه پیش‌زمینه‌ای از زبان انگلیسی ندارند. همچنین کسانی که آشنایی بسیار کمی با انگلیسی و قواعد آن دارند نیز در دسته­بندی سطح A1 گنجانده می­شوند.

فردی که در سطح مبتدی شروع به یادگیری زبان ‌کند، در پایان این دوره باید با برخی از اصطلاحات و جملات ساده و روزمره آشنا شود و بتواند در مکالمات خود به‌راحتی از آنها استفاده کند. در این زمان فرد باید توانایی معرفی خود را داشته باشد و بتواند در مکالمات روزمره، از شخص مقابل سوالاتی راجع به محل زندگی، دوستان، خانواده، و به‌طور کلی مسائل پایه بپرسد. صحبت به انگلیسی در پایان سطح A1، کاملا آرام است و نباید نگرانی بابت این موضوع داشته باشید. زیرا با ورود به سطوح بالاتر این مشکلات کاملا برطرف می‌شود.

سطح پایه A2 (Pre-Intermediate)

با پایان این دوره، زبان‌آموز از سطح مبتدی خارج شده و وارد سطح متوسطه می­شود. زیرا برای تکمیل A1، شرکت در دوره A2 الزامی است. شخص در پایان دوره مقدماتی یا پایه، باید بتواند از عبارات و اصطلاحات روزمره انگلیسی به‌راحتی و در موقعیت‌های مختلف استفاده کند.


همچنین بخوانید: آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت نیاز به سطح B2 و بالاتر از آن دارد. به طور معمول در دانشگاه‌ها سطح C1 را می‌پذیرند اما اگر قصد مهاجرت کاری دارید، می‌توانید با B2 هم درخواست دهید.


زبان‌آموز با رسیدن به انتهای دوره می‌تواند اطلاعات گذشته خود یا اعضای خانواده را به دیگران انتقال دهد. این فرد علاوه‌بر اینکه مکالمات معمولی را کاملا درک می­کند، قادر است با استفاده از جملات پرکاربرد، به افراد در حال گفت‌وگو نیز ملحق شود. از جمله مواردی که در انتهای دوره باید در رابطه با آنها سخن گفت، می‌توان به اطلاعات شخصی، موقعیت جغرافیایی، خرید، شغل و اطلاعات اعضای خانواده اشاره کرد.

سطح متوسطه یا B1 (Intermediate)

سطح های زبان انگلیسی تا تافل، پس از گذر از دوره مقدماتی، وارد دوره متوسطه می‌شوند که این مرحله نیز شامل 2 سطح است. زبان‌آموزی که به این سطح رسیده می‌تواند مقدماتی‌ترین نیازهای خود را در مکالمه انگلیسی برطرف کند. اما این شرایط نباید باعث شود که فرد به کسب نمرات در آزمون‌های جهانی فکر کند. زیرا مسیر بسیار طولانی در پیش دارد.

اگر بخواهیم برنامه ریزی برای آیلتس داشته باشیم، باید تمام سطوح را به‌طور کامل و حرفه‌ای بیاموزیم. حال بهتر است بدانیم که در دوره متوسطه چه مواردی آموزش داده می‌شود. زبان‌آموز با اتمام سطح B1 می‌تواند در صورت مسافرت به کشورهای انگلیسی‌زبان، نیازهای خود را برطرف کند.

در این سطح نوشتن به‌صورت ساده اما کاملا با معنی در ارتباط با برخی موضوعات خاص و مورد علاقه زبان‌آموز، امکان‌پذیر است. فرد باید بتواند راجع به موضوعات مختلف مانند اهداف، آرزوها و ایده‌های خود صحبت کند و همچنین وقایع و رویدادهای اطراف را به‌راحتی شرح دهد. مکالمات روزمره‌ای که در مدارس یا محیط‌های کاری بیان می‌شود، در این سطح برای زبا‌ن‌آموز کاملا قابل درک شده و می‌تواند در آنها شرکت کند.

سطح متوسطه B2 (Upper-Intermediate)

سطح های زبان انگلیسی را می‌توان مکمل یک‌دیگر دانست. به‌گونه‌ای که با ورود به B2، تمام موارد آموزشی سطح B1 به‌صورت تخصصی‌تر آموزش داده می‌شود تا زبان‌آموز را وارد دنیای متون پیچیده کنند. فردی که این سطح را با موفقیت به اتمام می‌رساند توانایی شرکت در بحث‌های پیچیده و حتی در مواردی مبحث‌های تخصصی را نیز دارد و به‌راحتی می‌تواند مطالب را درک کند.

از آنجایی که یکی از مهارت‌های اصلی زبان را، بخش اسپیکینگ به خود اختصاص داده، می‌توان گفت اتمام سطح متوسطه شروعی برای صحبت‌کردن به انگلیسی، به‌صورت روان و قابل فهم است. افراد در این سطح می‌توانند علاوه‌بر معرفی خود و بیان نیازهای اولیه، به برقراری مکالمه‌ای کامل و مطلوب با افراد انگلیسی‌زبان بپردازند.

از دیگر توانایی‌هایی که با اتمام سطح B2 برای زبا‌ن‌آموز فراهم می‌شود، می‌توان به امکان نوشتن در ارتباط با موضوعات مختلف به‌همراه جزئیات کامل و دقیق آنها اشاره کرد. همچنین با گوش‌دادن یا خواندن مباحث مختلف، می‌توانند نظرات مثبت یا منفی خود را با ذکر دلیل بیان کنند و این یعنی قدرت بسیار زیادی در مکالمه و درک زبان انگلیسی پیدا کرده‌اند.

سطح پیشرفته C1 (Advanced)

با رسیدن به این سطح، زبان‌آموز باید به تکمیل مهارت‌های خود بپردازد، به‌گونه‌ای که پس از پایان دوره‌ها، توانایی شرکت در آزمون‌های جهانی زبان انگلیسی مانند آیلتس را داشته باشد. گذراندن سطح اول پیشرفته، سبب می‌شود تا زبان‌آموز متن‌های طولانی و پیچیده را به‌خوبی درک کند و بتواند با تسلط کامل به بیان عبارات و اصطلاحاتی بپردازد که با منظور او هم‌خوانی کاملی دارند.


همچنین بخوانید: مقاله چگونه در آیلتس قبول شویم به شما کمک می‌کند تا با پایه و اساس آزمون آیلتس آشنا شوید و تکنیک‌ها موفقیت آن را پیدا کنید.


علاوه‌بر اینکه عبارت‌های انتخاب‌شده باید معنی درستی بدهند؛ زبان‌آموز حین بیان آنها نیز نباید مشکلی داشته باشد و در سریع‌ترین زمان ممکن و با تسلط کامل به شرح جملات بپردازد. فرد پس از پایان این دوره می‌تواند به‌خوبی از زبان انگلیسی برای شرکت در مکالمات تخصصی، اجتماعی و آکادمیک استفاده کند. همچنین قادر به نوشتن متونی پیچیده با ساختار درست و جزئیات کامل است.

سطح پیشرفته c2 (Proficiency)

در انتهای سطح های زبان انگلیسی، به سطح c2 می‌رسیم که می‌توان گفت زبان‌آموز با رسیدن به آن، مهارت‌های لازم و کافی را در زبان انگلیسی به‌دست آورده و باید آنها را تکمیل کند. زبان‌آموز پس از پایان این دوره می‌تواند مفاهیم مختلف را به‌صورت لحظه‌ای درک کرده و همچنین با فهم کامل مسائل متفاوتی که می‌شنود یا می‌خواند، به بیان شرح یا خلاصه‌ای از آنها بپردازد.

تسلط کامل به زبان انگلیسی در این سطح، با توجه به تلاش زبان‌آموز می‌تواند به حدی باشد که بتوان فرد را با شخص بومی کشورهای انگلیسی‌زبان مقایسه کرد. این افراد می‌توانند پیچیده‌ترین وقایع و مطالب را با شفافیت کامل درک کنند و تسلط کافی بر نحوه بیان عبارت مورد استفاده خود داشته باشند.

تعیین سطح از طریق آزمون‌های جهانی

چگونه سطح های زبان انگلیسی بزرگسالان را تعیین کنیم؟ یکی از راه‌های تعیین سطح توجه به نمره کسب شده در آزمون‌های جهانی زبان توسط زبان‌آموز است.

سطح های زبان انگلیسی بر اساس آزمون آیلتس

کسب نمره قبولی در آیلتس برای تحصیل یا زندگی در کشورهای انگلیسی‌زبان بسیار مهم است. به‌همین دلیل افراد زیادی به‌دنبال پاسخ به سوال چگونه در آیلتس قبول شویم؟ هستند. درواقع باید گفت قبولی در این آزمون معنای خاصی ندارد و افراد با توجه به هدف خود، باید نمره قابل قبولی در آن کسب کنند. اما این نمرات چه سطحی را نشان می‌دهند؟

  • نمره 4.5: سطح A2
  • نمره 5: سطح A2-B1
  • نمره 5.5: سطح B1
  • نمره 6: سطح B1-B2
  • نمره 6.5: سطح B2
  • نمره 7: سطح B2-C1
  • نمره 8: سطح C1
  • نمره 9: سطح C2

همچنین بخوانید: برنامه ریزی برای آیلتس یک نیاز امری و ضروری‌ست؛ در این مسیر ممکن است نیاز به دوره پالیگلات که برای یادگیری حرفه‌ای انگلیسی تدارک دیده‌ایم نیاز پیدا کنید.


سطح های زبان انگلیسی بر اساس آزمون تافل

دیگر آزمون‌ مهم جهان که کسب نمره قبولی در آن به افراد برای تحصیل و اقامت در کشورهای مختلف کمک می‌کند، تافل نام دارد. از دیگر کاربردهای تافل می‌توان به تعیین سطح زبان‌آموز با توجه به نمره کسب‌شده توسط وی اشاره کرد. این آزمون تنها یک‌ مدل دارد که آن را به‌صورت کامپیوتری برگزار می‌کنند.

نمرات کسب‌شده توسط افراد، بیان‌کننده سطوح زیر است:

  • نمره 5: سطح A1
  • نمره 17: سطح A2
  • نمره 42: سطح B1
  • نمره 72 : سطح B2
  • نمره 95: سطح C1
  • نمرات بالاتر از 96 تا 120: سطح C2

جمع‌بندی

سطح های زبان انگلیسی چه کاربردی دارند؟ این سطوح که با توجه به استاندارد اروپایی CEFR تعیین می‌شوند علاوه‌بر اینکه برای موارد آموزشی کاربرد دارند، نشان‌دهنده سطح تسلط و مهارت زبان‌آموز نیز هستند. این استاندارد شامل 6 سطح از A1 تا C2 می­شود که در دسته‌بندی کوچک‌تر می‌توان آن را در 3 سطح مقدماتی، متوسطه و پیشرفته خلاصه کرد.

پس از پایان هر سطح به مهارت‌های زبان‌آموز افزوده می‌شود. این روند تا جایی ادامه پیدا می­کند که شخص می‌تواند به‌طور کامل در بحث‌های تخصصی انگلیسی، شرکت کند. باید اضافه کرد که تسلط برخی افراد در انتهای سطح پیشرفته به­قدری افزایش می‌یابد که می‌توان آنها را با افراد انگلیسی‌زبان مقایسه کرد. پس از رسیدن به دوره‌ی C2، افراد می‌توانند در آزمون‌های جهانی زبان شرکت کرده و با کسب نمره قابل قبول، به تحصیل یا کار در کشورهای انگلیسی‌زبان بپردازند.

دوره ایمپکت زبان انگلیسی

یادگیری واقعی و اصولی زبان انگلیسی

اگر میخوای انگلیسی واقعی رو بر اساس مهارت های یادگیری و نوروساینس و به کمک ابزار هایی مثل نقشه کشی ذهنی یاد بگیری، همین حالا روی لینک زیر کلیک کن. ایمپکت بر اساس متد علمی و معروف تاپ ناچ طراحی شده و همه مهارت های زبان رو با کمک فیلم، سریال و داستان بهتون آموزش میده.
برای دریافت دوره + اطلاعات تکمیلی در دکمه روبرو استفاده نمایید.

به مقاله امتیاز دهید : [ratings]

آیا تمایل دارید این مقاله را دریافت کنید؟

مطالبی که برایتان مفید است:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *