H_B_I-mianlogo
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اگر دنبال مطلبی هستید که آن را پیدا نمیکنید، آن را در فرم زیر جستجو کنید:

سبد خرید شما در حال حاضر خالی است.

بازگشت به فروشگاه

نوشتن مقاله انگلیسی

مدت زمان مطالعه:

مشخصات:

نوشتن مقاله انگلیسی

مشخصات:

دانلود فایل :

مدت زمان مطالعه:

فهرست مطالب

روش های نوشتن مقاله انگلیسی

فهرست مطالب

برای نگارش هر مقاله ­ای نیاز است تا تکنیک­ها و مهارت­های لازم در این زمینه را به­ خوبی بشناسید و از آنها به­ درستی استفاده کنید. نوشتن مقاله انگلیسی نیز از این قاعده مستثنا نیست و معمولا برای بسیاری از دانشجویان و افرادی که برای اولین ­بار اقدام به انجام چنین کاری می‌کنند، دشوار به ­نظر می­رسد.

نوشتن مقاله انگلیسی

با به ره­گیری از نکات مهم و رعایت اصول صحیح برای نگارش مقاله، مطمئنا این کار برایتان آسان­تر خواهد بود. این مقاله مختص به آن دسته از افرادی است که به­ خوبی با اصول نگارش مقالات انگلیسی آشنایی ندارند، پس پیشنهاد می­کنیم تا پایان همراه ما باشید.

برای نوشتن مقاله انگلیسی چه مواردی را در نظر بگیریم؟

چگونه مقاله انگلیسی بنویسیم؟ شاید این چالش بزرگی برای شما باشد اما می­توانید با تمرین و رعایت اصول، نوشتن مقاله انگلیسی را به یک رزومه حرفه ­ای برای خود تبدیل کنید. در حال حاضر، داشتن مهارت در زمینه نگارش مقاله انگلیسی، یکی از مهارت­های مهم و ضروری برای دانشجویان و محققان به­ شمار می­رود.

شاید شروع این­کار سخت باشد، اما بررسی مراحل کاری افراد حرفه­ ای و استفاده از یک راهنما برای شما راه­گشا خواهد بود. با دنبال­ کردن مراحل کاری زیر، شما هم قادر خواهید بود که به درک درستی از اصول نگارش مقالات انگلیسی دست پیدا کنید.


همچنین بخوانید: بهترین روش یادگیری زبان


برای نخستین گام، سطح زبان خود را ارزیابی کنید

در صورتی که تصور می­کنید مهارت زبان شما در حدی نیست که قادر به نوشتن یک مقاله به زبان انگلیسی باشید، بهتر است برای مطالعه و یادگیری آن وقت صرف کنید. با مطالعه و پژوهش در هر زمینه ­ای که مد نظر دارید، می­توانید دیدگاه روشنی برای شروع نگارش داشته باشید. می­توان گفت که مطالعه زیاد بهترین روش یادگیری زبان محسوب می­شود. در نظر داشته باشید که شما قرار است مقاله ­ای را به زبان انگلیسی نگارش کنید و جدا از قالبی که معمولا برای اکثر مقالات مورد استفاده قرار می­گیرد، شما باید سطح زبان خود را ارتقا دهید تا در انجام این کار موفق شوید.

[sc name=”paligelot_banner”][/sc]

اطلاعاتی درباره موضوع مورد نظر به ­دست آورید

زمانی که از شما خواسته می­شود تا در یک زمینه خاص مقاله­ ای را تهیه کنید، بهتر است در ابتدا با بررسی جوانب مختلف، دقیقا متوجه شوید که خواسته استاد یا مربی شما از مطرح ­کردن این موضوع چیست. در صورتی که به ­خوبی موضوع را درک کنید، یافتن منابع مورد نیازتان نیز آسان­تر خواهد بود. سعی کنید مقالاتی را که مرتبط با موضوع شما است مطالعه کنید.

مرور اجمالی و به­ دست آوردن منابع معتبر از راه­ هایی است که برای فهم موضوع به شما کمک می­کند. برای مرور اجمالی مطالب مرتبط با موضوع شما، نیازی نیست که تمام مقالات را به ­طور کامل بخوانید، پس تنها کافی­ است به ­صورت سریع و اجمالی تعدادی از این مقالات را بررسی کنید. در گام بعدی بهتر است منابع معتبری را برای این منظور پیدا کنید، در همین راستا وب­سایت­های بسیاری وجود دارد که مقالات علمی را در اختیار شما قرار می­دهند.


همچنین بخوانید: تقویت زبان انگلیسی


اطلاعات خود را دسته­ بندی کنید

در صورتی که برای نوشتن مقاله، اطلاعات مورد نیازتان را به­ دست آوردید، بهتر است بر اساس اهمیت، آنها را اولویت ­بندی کنید. با تقویت زبان انگلیسی خود می­توانید بهترین منابع را برای موضوعی که در نظر دارید به ­دست آورید. در ضمن بهتر است یک فهرست از منابع خود تهیه کرده تا مطابق با آن مطالب را بنویسید. معمولا آن دسته از افرادی که در سطح بالایی از زبان ­آموزی قرار دارند و در زمینه مهارت­های مختلف به تسلط کافی می­رسند، برای نگارش مقاله انگلیسی کم­تر دچار مشکل می­شوند.

قسمت های مختلف مقاله انگلیسی

برای نوشتن مقاله انگلیسی باید با چهارچوب کلی آن آشنایی داشته باشید، بخش­های اصلی هر مقاله شامل عنوان، چکیده، مقدمه، بدنه، نتایج و جمع ­بندی می­شود که هر کدام جزئیات خاص خود را دارد.

عنوان

یکی از مهم­ترین بخش­هایی که برای نگارش مقاله مورد نیاز است، عنوان آن خواهد بود که باید خواننده را از محتوا آگاه کند. نکاتی که برای انتخاب عنوان باید در نظر بگیرید شامل موارد زیر است:

  • واضح و شفاف باشد
  • سعی کنید تا حد امکان عنوانی جذاب بنویسید
  • از نوشتن کلمات اختصاری خودداری کنید
  • مختصر و قابل فهم باشد

[sc name=”gelat504″][/sc]

چکیده

در چکیده، خلاصه ­ای از پژوهش، ارائه داده می­شود و از اهمیت زیادی برخوردار است. برای نگارش آن بهتر است که به­ خوبی با قواعد نگارش به زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید. لغاتی که برای این بخش استفاده می­کنید باید به ­درستی و کاملا هوشمندانه انتخاب شوند، در ضمن جملات شما باید کوتاه و مختصر باشند.

معمولا خلاصه مقاله حدود 100 تا 250 کلمه را شامل می­شود و به­ طور کلی، روش انجام پژوهش و نتایج به ­دست آمده را به ­صورت مختصر بیان می­کند. یکی از نکاتی که برای نگارش چکیده باید با آن توجه داشته باشید این است که از نوشتن علائم اختصاری و ارجاعات در این بخش خودداری کنید.

در ضمن افعال انگلیسی که نوشته می­شود نباید به حالت معلوم باشد و باید از افعال مجهول استفاده کنید. یک چکیده مناسب، سوال اصلی پژوهش و هدفی که دنبال می­کند را به ­خوبی بیان خواهد کرد. در انتهای چکیده لازم است تا کلیدواژه ­های اصلی عنوان شود که شامل چندین کلمه مرتبط با موضوع هستند. در این بخش می­توان از کلیدواژه ­های تک ­لغتی نیز استفاده کرد.

کتاب راهنمای نوشتن مقاله انگلیسی

مقدمه

مقدمه یک پیش ­زمینه برای کاری که شما انجام می­دهید، فراهم می­کند. نکاتی نظیر این­که، چرا چنین پژوهشی را انجام می ­دهید، این مقاله تا چه اندازه اهمیت دارد و همچنین فرضیات تحقیق خود را در این بخش مطرح می­کنید. می ­توان گفت که مقدمه به ­عنوان پل ارتباطی است که خواننده را به بدنه اصلی متن هدایت می­کند.

قسمت مهم درباره مقدمه، جمله ­ای است که نشان می­دهد شما می­خواهید چه موضوعی را مورد بحث قرار دهید و معمولا در مقالات انگلیسی به آن Thesis statement گفته می­شود. با توجه به این مسئله؛ داشتن دایره لغات گسترده و استفاده از قواعد دستوری صحیح برای نوشتن چنین جمله ­ای بسیار مهم تلقی می­شود.

بدنه اصلی

در این بخش به تمام اطلاعات مربوط به نحوه پژوهش پرداخته می­شود و معمولا اطلاعات دقیقی درباره موضوع مد نظر در اختیار خواننده قرار می­گیرد. مواد و روش­ها در واقع قسمت اصلی بدنه متن را تشکیل می­دهد و در صورتی که کار میدانی یا روش­های آزمایشگاهی خاصی را برای انجام پژوهش خود به­ کار گرفته­ اید، باید در این بخش به ­طور کامل آنها را بیان کنید.

برای نوشتن مقاله انگلیسی توجه به ساختار این بخش بسیار مهم است. زیرا بدنه، طولانی ­ترین قسمت یک مقاله را شامل می­شود. جملات خود را با رعایت نکات نگارشی و قواعد زبان انگلیسی انتخاب کنید تا مفاهیم مورد نظر شما به خواننده منتقل شود.

نتایج

یافته ­ها و دستاوردهایی که با بررسی موضوع مد نظرتان به آنها پی برده ­اید را باید در بخش نتایج به ­صورت واضح و دقیق توضیح دهید. برای ارائه نتایج می­توانید از نمودار و جدول استفاده کنید، یا داده­ هایی را که به­ دست آورده ­اید بدون دست­کاری بنویسید. معمولا از لحاظ دستور زبان انگلیسی، افعالی که برای این قسمت به­ کار می ­برید باید از افعال ماضی باشند. بنابراین یادگیری گرامر زبان و استفاده درست از کلمات در متن، از اهمیت زیادی برخوردار است.

تشکر و قدردانی

این قسمت معمولا اختیاری است و در صورت تمایل می­توانید از افرادی که به هر نوعی شما را در انجام پژوهش یاری کردند، تشکر و قدردانی کنید.

منابع

تمامی منابعی که شما برای نوشتن مقاله انگلیسی از آنها استفاده کرده ­اید با رعایت ترتیب حروف الفبا در این بخش نوشته می­شود. زمانی که نگارش یک مقاله را آغاز می ­کنید و برای نوشتن هر جمله به ­دنبال لغات صحیح و رعایت نکات گرامری هستید، در واقع این کار به تقویت مهارت رایتینگ Writing شما کمک زیادی خواهد کرد.


همچنین بخوانید: تقویت مهارت رایتینگ Writing


در زمینه مقاله ­نویسی به زبان انگلیسی، داشتن مهارت نوشتاری کمک بسیار خوبی برای شما خواهد بود تا از این طریق ایده ­ها و افکاری که در ذهن دارید در قالبی صحیح به رشته تحریر درآورید. اگرچه نوشتن به زبان انگلیسی شاید کمی دشوار باشد اما با یک برنامه­ ریزی درست و دریافت آموزش اصولی به­ خوبی می­توانید در این زمینه پیشرفت کنید و مقالات مناسبی را ارائه دهید. بنابراین برای ارائه مقالات بهتر، باید روی مهارتی همچون writing بیشتر تمرکز کنید.

راه­ حل­هایی که به شما در نوشتن مقاله انگلیسی کمک می­کند

پژوهشگران زیادی به­ دنبال ارائه مقالات به زبان انگلیسی هستند و معمولا راه­ حل­هایی وجود دارد که برای نگارش بهتر به آنها کمک خواهد کرد. از جمله راه ­هایی که به شما کمک می­کند تا نگارش مقاله انگلیسی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید شامل موارد زیر است.

تهیه بانک لغات

زمانی که موضوع و عنوان خود را مشخص کردید، کلماتی را انتخاب کنید که بیشترین ارتباط را به آن داشته باشد. با انتخاب کلمات مرتبط و دسته ­بندی آنها، یک دانش­نامه مفید از لغاتی در اختیار خواهید داشت که برای نگارش متنی درست و اصولی به شما کمک می­کند. با در نظرگرفتن بانک لغاتی که ایجاد کرده ­اید و استفاده درست از آنها برای نوشتن جملات، می­توانید به مقاله خود اعتبار ببخشید.

انتخاب مناسب کلمات و جملات آغازین هر بخش

معمولا شروع هر پاراگراف را باید به­ گونه­ای انتخاب کرد که باعث جذابیت مقاله شود. به ­طور کلی جملات آغازین نقش پررنگی در نگارش ادامه متن ایفا می­کنند.

استفاده از دستورالعمل­های نگارشی زبان انگلیسی

با کمک یک کتاب راهنمای نوشتن مقاله انگلیسی، راحت­تر می­توانید موضوع مورد نظرتان را در قالب مقاله به رشته تحریر درآورید. به ­طور معمول رعایت گرامر به ­صورت کاملا صحیح و مناسب حتی در مواردی برای برخی از افرادی که به زبان انگلیسی تسلط دارند نیز دشوار است. با توجه به این مطلب، استفاده از کتاب­هایی که در زمینه یادگیری اصول نگارش مقاله انگلیسی تهیه شده است، کمک بسیار خوبی برای شما خواهد بود.

بازخوانی مقاله

پس از آن­که نگارش مقاله انگلیسی خود را به پایان رساندید، یک­بار متن را برای یافتن جملات نامفهوم و کلماتی که بیش از حد در یک جمله به­ کار رفته است، بخوانید. اگر احساس می­کنید عبارت یا جمله ­ای را زیاد تکرار کرده ­اید و باعث ایجاد پاراگراف­های طولانی شده، در صورت امکان آنها را کوتاه کنید. معمولا در زبان انگلیسی می­توانید به ­راحتی از کلمات مترادف برای جلوگیری از تکرار استفاده کنید، این کار جذابیت متن شما را بالا می­برد.

از تبدیل جملات فارسی به انگلیسی خودداری کنید

باید این نکته را در نظر بگیرید که قواعد نگارشی زبان فارسی در مقایسه با انگلیسی متفاوت است. با این حساب ترجمه عینی، کار درستی نیست و ممکن است متن شما را به ­هم بریزد. با توجه به این مورد تا حد امکان از دستورات نگارشی زبان انگلیسی به ­درستی استفاده کنید.

جمع ­بندی

یکی از کارهایی که معمولا برای برخی دانشجویان و پژوهش­گران دشوار به ­نظر می­رسد، نوشتن مقاله انگلیسی است. در ابتدا لازم است که افراد سطح زبان خود را مورد ارزیابی قرار دهند و در صورتی که با قواعد نگارش به­خوبی آشنا نیستند برای یادگیری آن تلاش کنند. پس از آن باید اطلاعات مرتبط با موضوع را گردآوری کرده و آنها را دسته­ بندی کنید تا درک درستی از تحقیقی که قصد دارید انجام دهید، به ­دست آورید.

بخش­های مختلف یک مقاله نیز شامل چکیده، مقدمه، بدنه اصلی و برخی موارد دیگر است که برای نگارش هر کدام لازم است نکاتی را مد نظر داشته باشید. از جمله راه ­هایی که به شما در نوشتن بهتر یک مقاله کمک خواهد کرد، می­توان به تهیه بانک لغات، بازخوانی مقاله، استفاده از کتاب­های راهنما و عدم ترجمه عینی فارسی به انگلیسی اشاره کرد.

یادگیری واقعی و اصولی زبان انگلیسی

اگر میخوای انگلیسی واقعی رو بر اساس مهارت های یادگیری و نوروساینس و به کمک ابزار هایی مثل نقشه کشی ذهنی یاد بگیری، همین حالا روی لینک زیر کلیک کن. ایمپکت بر اساس متد علمی و معروف تاپ ناچ طراحی شده و همه مهارت های زبان رو با کمک فیلم، سریال و داستان بهتون آموزش میده.
برای دریافت دوره + اطلاعات تکمیلی در دکمه روبرو استفاده نمایید.
به مقاله امتیاز دهید : [ratings]

آیا تمایل دارید این مقاله را دریافت کنید؟

مطالبی که برایتان مفید است:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *