H_B_I-mianlogo
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اگر دنبال مطلبی هستید که آن را پیدا نمیکنید، آن را در فرم زیر جستجو کنید:

سبد خرید شما در حال حاضر خالی است.

بازگشت به فروشگاه

آموزش انگلیسی با اخبار؛ راهی برای تقویت زبان انگلیسی

مدت زمان مطالعه:

مشخصات:

آموزش انگلیسی با اخبار؛ راهی برای تقویت زبان انگلیسی

مشخصات:

Icons8 RSL Colored Part 9

دانلود فایل :

Dusk Part 1

تاریخ:

Icons8 RSL Colored Part 10

مدت زمان مطالعه:

Icons8 RSL Colored Part 11

فهرست مطالب

آموزش انگلیسی با اخبار؛ راهی برای تقویت زبان انگلیسی

فهرست مطالب

در عصر حاضر زبان انگلیسی به ­عنوان یکی از زبان­های بین ­المللی محسوب می­شود که یادگیری آن در ایجاد ارتباطات، یافتن شغل و ادامه تحصیل در سطح بین ­المللی به شما کمک می­کند. روش­های زیادی برای یادگیری این زبان مورد استفاده قرار می­گیرد که یکی از کاربردی­ ترین متدهای حال حاضر آموزش انگلیسی، گوش ­دادن به اخبار است.

آموزش انگلیسی با اخبار؛ راهی برای تقویت زبان انگلیسی

به­ طور کلی، منابع خبری موضوعات گوناگون و به ­روزی را ارائه می­دهند که می­توانید با استفاده از آنها دایره لغات خود را گسترش دهید. در ضمن شما در هر سطح از آموزش زبان که باشید باز هم می­توانید با کمک مقالات، کانال­ها و روزنامه ­های خبری که به زبان انگلیسی منتشر می­شوند، سطح زبان خود را بهبود ببخشید. پس با توجه به اهمیت چنین روشی، در این مطلب به بررسی نکات آموزش انگلیسی با اخبار و مزایای آن خواهیم پرداخت.

دلیل انتخاب روش آموزش انگلیسی با اخبار چیست؟

احتمالا برای شما هم سوال است که چگونه در مدت زمان کوتاهی انگلیسی روان صحبت کنیم؟ در پاسخ به این پرسش باید بدانید که یکی از بهترین راه­ها برای این مسئله مطالعه و گوش ­دادن به اخبار انگلیسی است. بدون شک با انتخاب اخبار انگلیسی کوتاه می­توانید هر موضوع جذابی را در قالب یک داستان مختصر مشاهده کنید. با توجه به چنین مسئله ­ای بهتر است مزایای استفاده از آموزش انگلیسی با اخبار را بررسی کنیم تا به نقش مهمی که در یادگیری شما دارد پی ببرید.

[sc name=”paligelot_banner”][/sc]

لحن اخبار واضح و قابل فهم است

از آن­جایی که طیف گسترده­ای از مردم جامعه اخبار را دنبال می­کنند، معمولا گویندگان و روزنامه ­نگاران از زبان انگلیسی به­ صورت استاندارد و با لحنی ساده برای ارائه اخبار استفاده می­کنند. بیان خلاصه ­ای از اتفاقات روزمره یکی از بخش­هایی است که در محتوای خبری به آن پرداخته می­شود و به شما کمک می­کند تا درک بهتری نسبت­ به مطالب بیان­ شده داشته باشید.

گسترش دایره لغات

داشتن چنین تصوری که برای یادگیری زبان انگلیسی باید در محیطی حضور داشت که به این زبان صحبت می­شود، به این معنی نیست که در خارج از کشور زندگی کنید. در واقع چنین باوری به این معنا است که از منابعی کمک بگیرید که به تجربیات و رویدادهای روزمره مرتبط باشند. معمولا با گوش ­دادن یا خواندن اخبار با کلمات و اصطلاحات جدیدی آشنا خواهید شد که در طول روز به آنها نیاز خواهید داشت. بنابراین از این راه می­توانید واژگان بیشتری یاد بگیرید.

اطلاعات جامع و به­روز

با در نظرگرفتن این موضوع که واژه News از ریشه لاتین Nova به­ معنی چیزهای تازه گرفته شده است، باید بگوییم که در صورت دنبال­ کردن اخبار، به اطلاعات تازه­ای دسترسی خواهید داشت. این اطلاعات جامع و به ­روز که به زبان انگلیسی مطرح می­شوند به شما کمک می­کنند تا درک درستی از مفاهیم مختلف داشته باشید.

تقویت مهارت­های مختلف

از طریق آموزش انگلیسی با اخبار، می­توانید مهارت­هایی همچون Speaking، Reading و Listening را تقویت کنید. می­توان انتظار داشت که با مطالعه متن اخبار انگلیسی، مهارت خواندن و درک مطلب خود را تا حد زیادی بهبود خواهید داد. با توجه به این­که گویندگان اخبار کلمات را به ­آرامی و شفاف بیان می­کنند، برای تقویت مهارت شنیداری یا Listening به­ راحتی می­توانید اخبار را از کانال­های خبری انگلیسی ­زبان و یا از طریق اینترنت دنبال کنید.

انتخاب موضوع متناسب با سلیقه شما

این امکان برای شما وجود دارد تا یادگیری را با موضوعاتی شروع کنید که برای شما جذاب هستند. بنابراین می­توانید موضوع دلخواهتان را از میان اخبار متنوعی که همه ­روزه منتشر می­شود پیگیری کنید. سیاست، ورزش، هنر، مسائل اجتماعی و هر موضوع دیگری که شما مد نظر داشته باشید در اخبار گنجانده می­شود و شما می­توانید متناسب با سلیقه خود یکی از آنها را انتخاب کنید.

[sc name=”gelat504″][/sc]

دسترسی آسان

یکی دیگر از مزایایی که برای یادگیری با این شیوه می­توان در نظر گرفت، قابلیت دسترسی آسان و رایگان­ بودن آموزش انگلیسی با اخبار است. در حال حاضر کاربران با استفاده از فایل­های صوتی، اینترنت، نرم ­افزارهای مختلف، رادیو و تلویزیون، بدون نیاز به پرداخت هزینه خاصی به اخبار دسترسی دارند. پس با توجه به این موضوع می­توان این­طور در نظر گرفت که آموزش زبان انگلیسی با استفاده از اخبار، یکی از روش­های یادگیری زبان انگلیسی در منزل است که هزینه­ ای هم برای شما نخواهد داشت.

نکاتی که باید برای آموزش انگلیسی با اخبار در نظر بگیرید

استفاده از اخبار انگلیسی برای تقویت زبان، به­ منزله کلاس درس خصوصی برای شما خواهد بود تا یاد بگیرید که چگونه از اصطلاحات و کلماتی که عنوان می­شوند به­ درستی استفاده کنید. اما در این زمینه لازم است نکاتی را در نظر داشته باشید که به یادگیری بهتر شما کمک خواهند کرد، برخی از آنها شامل موارد زیر هستند:

واژگان جدید را یادداشت کنید

بهتر است هنگام مشاهده اخبار، یک دفترچه یادداشت برای خود داشته باشید تا در زمان مطالعه یا گوش ­دادن به اخبار، کلمات و اصطلاحاتی که برایتان ناآشنا هستند را بنویسید. بعد از یادداشت­ برداری معانی کلماتی را که متوجه نمی­شوید در فرهنگ ­لغت­های معتبر پیدا کنید. البته بهتر است واژگان جدید را بر اساس موضوعات مختلفی همچون ورزش، سیاست و موارد دیگر دسته ­بندی کنید تا بهتر در ذهنتان ثبت شوند.

اخبار انگلیسی کوتاه

متن اخبار انگلیسی را با صدای بلند بخوانید

خواندن مطالب با صدای بلند می­تواند برای شما به ­عنوان یک تمرین گفتاری در نظر گرفته شود. زیرا از این راه می­توانید تلفظ خود را بهبود ببخشید و تمرکز بیشتری روی کلمات داشته باشید. با تکرار و تمرین این کار می­توانید لغات و اصطلاحات را بهتر به­ خاطر بسپارید.

خلاصه­ نویسی اخبار

یکی از کارهایی که در بالابردن مهارت زبان ­آموزی شما موثر خواهد بود، خلاصه ­نویسی است. با این کار می­توانید سطح درک خود را از مطالب، مورد بررسی قرار دهید. زمانی که نکات اصلی را می­نویسید، این امکان وجود دارد که با معلم خود یا در جمع دوستان، درباره آن بحث کنید تا به نقاط ضعف و قوت خود پی ببرید.

اخباری را دنبال کنید که اطلاعاتی درباره آنها دارید

منظور از این نکته آن است که قبل از مطالعه یا شنیدن اخبار به زبان انگلیسی، در ابتدا اطلاعاتی درباره همان خبر به زبان فارسی مشاهده کنید. البته نکته حائز اهمیت این است که نباید استفاده از این شیوه را به­ طور مداوم ادامه دهید. زیرا در صورت عادت­ کردن ممکن است به ­راحتی نتوانید مفاهیم جدیدی که در اخبار انگلیسی وجود دارد را متوجه شوید.

درباره موضوعات خبری بحث و گفت­ و گو کنید

همان­طور که خواندن، شنیدن و تماشای اخبار انگلیسی به تقویت زبان شما کمک می­کند، برای آن­که تسلط بهتری روی اصطلاحات و کلماتی که به­ تازگی یاد گرفته ­اید، به ­دست آورید، باید درباره آنها صحبت کنید. این شیوه مهارت Speaking شما را تقویت می­کند. برای این­کار می­توانید با دیگران مکالمه ­ای درباره اخبار داشته باشید یا در فضای مجازی با کامنت­ گذاشتن به ابراز نظر و بحث بپردازید.


همچنین بخوانید: یادگیری زبان انگلیسی در منزل


نرم ­افزارهای خبری را روی گوشی همراه خود نصب کنید

معمولا شما در طول روز زمان زیادی را برای چک ­کردن گوشی همراه خود صرف می­کنید، با نصب اپلیکیشن­های خبری در هر زمان و موقعیتی می­توانید اخبار را دنبال­ کرده و سطح زبان خود را ارتقا دهید.

آشنایی با منابع خبری مناسب برای آموزش انگلیسی با اخبار

معمولا افرادی ­که به ­دنبال یادگیری زبان از طریق اخبار هستند، در پیداکردن منبع مناسب دچار سردرگمی می­شوند. از این رو اگر به ­دنبال منابع مناسبی می­گردید تا با استفاده از آنها بتوانید سطح زبان خود را تقویت کنید، تعدادی از آنها به شرح زیر هستند.

BBC Words in the News

اخبار سایت بی بی سی، یکی از منابع معتبری است که برای این منظور پیشنهاد می­شود. در این سایت شما قادر هستید تا اخبار را در قالب ویدیوهای کوتاه و از طریق مطالعه متن مشاهده کنید و کلمات جدید و مهم را به­ خوبی آموزش ببینید. از مزایای یادگیری زبان انگلیسی با اخبار بی بی سی می­توان به این مورد اشاره کرد که در این سایت، توضیحات تکمیلی مربوط به هر کلمه در صفحه مشخصی که در رابطه با آن خبر است درج می­شود.

کانال خبری CNN

یکی از قدیمی ­ترین شبکه ­های خبری که متعلق به ایالت متحده بوده، با عنوان CNN در حال فعالیت است و به­صورت 24 ساعته اخبار روز جهان را پخش می­کند. با توجه به تکرار اخبار در طی روز، آموزش زبان انگلیسی با اخبار cnn یکی از راه­ هایی است که می­توانید برای تقویت دایره واژگان و مهارت شنیداری یا Listening از آن استفاده کنید.


همچنین بخوانید: تقویت مهارت شنیداری یا Listening


News in Levels

این وب­سایت به­ عنوان یکی از منابعی محسوب می­شود که در زمینه آموزش زبان به کمک اخبار فعالیت می­کند. در News in Levels، مقالات خبری در 3 سطح مختلف ارائه می­شود و هر مقاله از یک متن کوتاه همراه با کلیپ ویدیویی تشکیل شده است. در متن ارائه ­شده، تمام کلمات دشوار برجسته شده ­اند و در زیر مقاله توضیحات مربوط به آن برای تقویت دایره لغات زبان­ آموزان نوشته می­شود.

Time for Kids

در صورتی که به­ دنبال یک وب­سایت خبری در سطح متوسط هستید تا با استفاده از آن بتوانید به مطالعه اخبار بپردازید، مطمئنا Time for Kids انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.


همچنین بخوانید: چگونه در مدت زمان کوتاهی انگلیسی روان صحبت کنیم؟


Breaking English News

در این وب­سایت امکانی فراهم شده است تا شما بتوانید صفحه خبری مورد نظر را به ­صورت PDF دانلود کنید. در ضمن با توجه به سطح ­بندی از 0 تا 6 در این وب­سایت، امکان مطالعه مقالات متناسب با سطح شما فراهم شده است.

جمع ­بندی

یادگیری زبان انگلیسی معمولا با روش­های مختلفی انجام می­شود که یکی از شیوه­ های مناسب برای این منظور آموزش انگلیسی با اخبار است. از مزایای این روش می­توان به لحن شفاف اخبار، امکان گسترش دایره واژگان، دسترسی آسان، تقویت مهارت­های مختلف و برخی موارد دیگر اشاره کرد. شما می­توانید با کمک کانال­ها و وب­سایت­های مختلفی همچون News in Levels، CNN، BBC Words in the News و تعدادی موارد دیگر مهارت خود را در زمینه زبان انگلیسی افزایش دهید.

یادگیری واقعی و اصولی زبان انگلیسی

اگر میخوای انگلیسی واقعی رو بر اساس مهارت های یادگیری و نوروساینس و به کمک ابزار هایی مثل نقشه کشی ذهنی یاد بگیری، همین حالا روی لینک زیر کلیک کن. ایمپکت بر اساس متد علمی و معروف تاپ ناچ طراحی شده و همه مهارت های زبان رو با کمک فیلم، سریال و داستان بهتون آموزش میده.
برای دریافت دوره + اطلاعات تکمیلی در دکمه روبرو استفاده نمایید.
به مقاله امتیاز دهید : [ratings]

آیا تمایل دارید این مقاله را دریافت کنید؟

مطالبی که برایتان مفید است:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *