H_B_I-mianlogo
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اگر دنبال مطلبی هستید که آن را پیدا نمیکنید، آن را در فرم زیر جستجو کنید:

سبد خرید شما در حال حاضر خالی است.

بازگشت به فروشگاه

چطور انگلیسی فکر کنیم؟

مدت زمان مطالعه:

مشخصات:

چطور انگلیسی فکر کنیم؟

مشخصات:

Icons8 RSL Colored Part 9

دانلود فایل :

Dusk Part 1

تاریخ:

Icons8 RSL Colored Part 10

مدت زمان مطالعه:

Icons8 RSL Colored Part 11

فهرست مطالب

چطور انگلیسی فکر کنیم؟

فهرست مطالب

یکی از دغدغه‌های مهم زبان‌آموزانی که به‌دنبال تقویت مهارت‌های 4 گانه هستند این است که چطور انگلیسی فکر کنیم؟ فکرکردن به انگلیسی را می‌توان از مهارت‌های مهمی دانست که با یادگرفتن آن، افراد نیازی به ترجمه واژگان و جملات در ذهن ندارند و به‌راحتی معنی جمله را متوجه می‌شوند.

چطور انگلیسی فکر کنیم؟

لازم است بدانید معنی‌کردن تک‌تک کلمات و به‌دست آوردن معنی جمله در ذهن یک کار رایج است که می‌تواند به آموزش شما آسیب وارد کند. به‌همین دلیل نیز باید قبل از شروع یادگیری زبان، به‌دنبال روش راحتی باشید که فکرکردن به انگلیسی را آسان کند. پس از آن جایی که اکثر افراد با مشکل یادگیری زبان انگلیسی مواجه می­شوند در این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با تکنیک­های انگلیسی فکرکردن آشنا کنیم.  

چرا باید به انگلیسی فکر کرد؟

اگر می‌خواهید سرعت یادگیری زبان خود را بالا ببرید، باید در اولین قدم فکر کردن به انگلیسی را بیاموزید. انجام این کار باعث می‌شود که از ترجمه کلمات در ذهن دست ‌برداشته و در نهایت سریع‌تر و بهتر جملات را بیان کنید. اولین ایرادی که ترجمه جملات به‌همراه دارد، پایین آوردن سرعت فرد در ایجاد مکالمه‌ای صحیح است.

دلیل این است که زبان‌آموز باید ابتدا در ذهن خود به‌دنبال معنای کلمات شنیده‌شده باشد و پس از آن نیز به‌دنبال واژگانی بگردد که باید با استفاده از آنها پاسخ را بیان کند. قطعا این پروسه زمان زیادی از فرد گرفته و مانند دست‌انداز عمل می‌کند. پس باید از ابتدا، یادگیری به‌گونه‌ای شروع شود که افراد بتوانند بدون فکرکردن معنی جملات را درک کنند.

علاوه‌بر این با ترجمه ­کردن کلمات و بیان‌ آنها، افراد نمی‌تواند آن‌گونه که باید به انگلیسی صحبت کنند. زیرا جمله‌بندی آنها تقریبا شبیه زبان مادریشان می‌شود و فقط روکشی از انگلیسی دارند. با توجه به این موارد درمی‌یابیم تنها راه باقی‌مانده برای پیشگیری ایرادهای گفته‌شده این است که یاد بگیریم چطور انگلیسی فکر کنیم؟


همچنین بخوانید: صفر تا صد یادگیری گرامر زبان انگلیسی


چه تکنیک‌هایی برای فکر کردن به انگلیسی وجود دارد؟

برای اینکه یاد بگیریم چطور انگلیسی فکر کنیم؟ باید از چند روش استفاده کرد که در ادامه به شرح آنها می‌پردازیم.

[sc name=”paligelot_banner”][/sc]

استفاده از دیکشنری‌های انگلیسی

اشکالی ندارد اگر در شروع یادگیری، سراغ دیکشنری‌های انگلیسی به فارسی یا گوگل ترنسلیت بروید. اما با گذشت زمان و افزایش واژگانی که یاد گرفتید، بهتر است تا انجام این­کار را متوقف کنید. دلیل این است، افرادی که به‌دنبال آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت هستند، در اولین قدم باید یادگیری واژگان را بالا برده و پس از آن برای یافتن معنی لغات به دیکشنری‌ انگلیسی‌ مراجعه کنند.

این موضوع در زبان فارسی نیز بسیار رایج است. اکثر ما پس از برخورد با کلمات ناآشنا به‌سراغ دیکشنری‌ رفته و با این کار، معنی واژه را به‌طور کامل در ذهن خود ماندگار می­کنیم. برای تثبیت واژه‌های جدید انگلیسی در ذهن نیز این روش کاملا کاربردی است. با این کار و پس از گذشت مدت‌زمانی طولانی، فرد دیگر نیازی به ترجمه کلمه یا جمله در ذهن خود ندارد. در مواردی که با خواندن توضیحات انگلیسی نیز متوجه معنی آن نمی‌شوید می‌توان از دیکشنری فارسی کمک گرفت. برای آسان‌ترشدن این روش استفاده از دیکشنری تصویری توصیه می‌شود.


همچنین بخوانید: آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت


مشاهدات خود را به زبان انگلیسی و با صدای بلند نام‌ ببرید

برای تقویت تلفظ زبان انگلیسی یکی از روش‌های اساسی این است که با ورود به هر مکان، اجزاء آن را مشاهده و آنها را به زبان انگلیسی نام ببرید. در این مرحله از یادگیری لازم نیست جمله‌بندی داشته باشید و تنها استفاده از کلمات به شما در تثبیت معنی و به‌مرور تقویت تلفظ آنها کمک خواهد کرد.

اما این کار چه تاثیری بر فکر کردن به انگلیسی دارد؟ پاسخ این است که وقتی شما وارد محیطی می­شوید و نام تک‌تک اجزاء را بیان می‌کنید، علاوه‌بر تثبیت لغات به نقاط ضعف خود پی می­برید. از این رو وقتی با واژه‌های ناآشنا مواجه می‌شوید با یادداشت کردن آنها می‌توانید از طریق روش اول به­ معنی آنها دست پیدا کرده و زبان انگلیسی را با کمک خود بیاموزید.  


همچنین بخوانید: تقویت تلفظ زبان انگلیسی


اضافه‌کردن صفت یا عبارت به کلمات

برای اینکه یاد بگیریم چطور انگلیسی فکر کنیم؟ لازم است روش‌های گفته‌شده را به ترتیب رعایت کنیم. باید گفت در این راه علاوه‌بر توجه به گرامر، باید به واژگان نیز اهمیت زیادی داد. پس از اینکه واژه‌های بسیاری از نظر معنی و تلفظ در ذهن تثبیت شد، باید در مرحله بعد با استفاده از عبارات و کلمات مناسب آنها را توصیف کرد. البته در این مرحله نیز لازم نیست جمله‌سازی انجام شود و تنها کافی‌است با استفاده از عبارات توصیفی مختلف، شی یا هر چیز دیگری را توصیف کنید مانند عبارت Beautiful Flower.  

جملات ساده بسازید

چطور انگلیسی فکر کنیم؟ برای این کار باید از ساده‌ترین روش‌ها شروع کرد و با دنبال‌کردن آنها، به تثبیت ذهنی و عدم ترجمه جملات در ذهن دست یافت. پس از اینکه عبارت و واژه‌های مختلف را یاد گرفتید؛ باید شروع به ساختن جملات ساده و ابتدایی کنید. در این مرحله لازم نیست نگرانی بابت صحیح یا غلط بودن گرامر آنها داشته باشید.

به مرور زمان و یادگیری مواردی مانند فکر به انگلیسی و گرامر، به‌خوبی می‌توانید جمله‌ها را به‌صورت درست بیان کنید. اما این نکته را در نظر داشته باشید که توجه به فکرکردن با زبان انگلیسی در شروع یادگیری، اهمیت بیشتری دارد.

[sc name=”gelat504″][/sc]

متن مورد نظر خود را بدون در نظر گرفتن ترجمه آن بنویسد

برخی افراد وقتی می خواهند متن یا ایمیلی را به زبان انگلیسی بنویسند، ابتدا ترجمه آن را به‌صورت فارسی نوشته و سپس آن را به انگلیسی تبدیل می‌کنند. این روش باعث می‌شود ذهن شما به‌خوبی متن را درک نکند و تنها روکشی از انگلیسی را تحویل دهید؛ با این کار ذهن، توجه بیشتر خود را برای ترجمه صرف می‌کند.

پس اگر به‌دنبال پاسخی صحیح برای سوال چطور انگلیسی فکر کنیم؟ هستید؛ هرگز قبل از نوشتن متن، ترجمه آن را روی کاغذ نیاورید. بلکه از همان شروع کار، خود را ملزم کنید که معادل انگلیسی عبارت را پیدا کرده و متن مورد نظر را به همان زبان یادداشت کنید.

فکر کردن به انگلیسی

گرامر در یادگیری زبان و فکر به انگلیسی چه تاثیری دارد؟

گرامر نقش مهمی در زبان انگلیسی ایفا می‌کند و می‌توان گفت پایه و اساس هر زبانی را دستور زبان و گرامر آن تعیین می‌کند. افرادی که می‌خواهند انگلیسی را به‌طور کامل یاد بگیرند قطعا باید مدت‌زمانی را برای صفر تا صد یادگیری گرامر زبان انگلیسی صرف کنند.

در واقع تمرکز و توجه بیش ‌از حد به گرامر و اصول آن می‌تواند باعث کندی در مسیر یادگیری فکرکردن به انگلیسی شود. بنابر این پیشنهاد ما این است که هرگاه ذهن خود را از ترجمه کلمات رها کردید، برای جمله‌بندی درست می‌توانید به‌سراغ یادگیری گرامر بروید تا عبارات را به­ درستی بیان کنید.

پس از آنکه گرامر را به‌خوبی یاد گرفتید باید در جمله‌سازی‌های خود دقت داشته باشید. زیرا در این مرحله استفاده از جملات ساده و نامنظم نمی­تواند کمک زیادی به­ یادگیری کند. پس از گذر از این مرحله شما فقط در موارد محدود به دیکشنری مراجعه می‌کنید و معمولا با شنیدن هرجمله‌ای معنای آن را به‌خوبی درک کرده و نیازی به ترجمه آن نخواهید داشت.


همچنین بخوانید: آموزش زبان انگلیسی در خواب


زبان انگلیسی را به جزئی از زندگی خود تبدیل کنید

چطور انگلیسی فکر کنیم؟ برای این کار علاوه‌بر موارد فوق، باید در زندگی روزمره نیز به‌طور مرتب زبان انگلیسی را مورد استفاده قرار داد. اما این موضوع چگونه میسر می‌شود؟

مطالعه کتاب‌های انگلیسی

استفاده از کتاب و مجلات مختلف که مناسب سطح شما باشد، تاثیر زیادی بر فکر کردن به انگلیسی دارد. البته لازم به ذکر است که در این مسیر سعی کنید با قدرت ذهن خود و بدون استفاده از ترجمه، معنی جملات را بفهمید. در این راه با کلمات و واژگان جدیدی آشنا خواهید شد که معنی آنها را باید از طریق دیکشنری‌های انگلیسی پیدا کنید. در نهایت برای اینکه تیر خلاص را به پروسه یادگیری انگلیسی شلیک کنید، علاوه‌‌بر جلوگیری از فرار واژگان، فکرکردن به انگلیسی را آموزش ببینید.

تماشای فیلم و سریال‌ها به زبان اصلی

شما باید به‌صورت روزانه مدت‌زمانی را به‌دیدن فیلم یا گوش‌دادن به ترانه‌های انگلیسی‌زبان اختصاص دهید. برای آموزش بیشتر، بهتر است از زیرنویس انگلیسی استفاده کنید.

آموزش زبان انگلیسی در خواب چگونه به یادگیری زبان کمک می‌کند؟

درست است که امروزه تکنیک‌هایی مانند آموزش زبان انگلیسی در خواب بسیار رایج‌شده، اما باید بررسی کرد که آیا این روش واقعا موثر است و روی فکرکردن به انگلیسی تاثیر مثبتی دارد یا خیر؟ در این مطلب سعی کردیم روش‌های صحیح که به ما یاد می‌دهد چطور انگلیسی فکر کنیم؟ را بررسی کنیم. اما گزینه‌هایی مانند یادگیری زبان در خواب کمی اغراق‌آمیز است. پس اگر به‌دنبال یادگیری اصولی زبان هستید می‌توانید مطالعه آن را به قبل از خواب اختصاص دهید. زیرا مغز در حین خواب عمیق، توانایی لازم برای یادگیری هیج مبحثی را نخواهد داشت.

جمع‌بندی

چطور انگلیسی فکر کنیم؟ اگر شما نیز مانند بسیاری از زبان‌آموزها به‌دنبال یادگیری تکنیک‌هایی برای فکر کردن به انگلیسی هستید، باید گفت قطعا مسیر درستی را انتخاب کرده‌اید. به‌طور کلی در شرایطی که فرد نتواند به انگلیسی فکر کند و برای فهمیدن معنی جملات لازم باشد آنها را در ذهن خود ترجمه کند، نمی‌توان انتظار مکالمه‌ای صحیح از وی داشت.

برای این منظور باید در اولین قدم دیکشنری‌های فارسی را حذف کرده و به دیکشنری انگلیسی روی آورد. مرحله بعد این تکنیک‌ها، بیان‌کردن نام اشیاء یا احساسات با صدای بلند است. در مرحله سوم باید صفات را به کلمات افزود و در آخر نیز با ساختن جملات ساده در ذهن، جلوی فکر کردن به ترجمه آنها را گرفت.

یادگیری واقعی و اصولی زبان انگلیسی

اگر میخوای انگلیسی واقعی رو بر اساس مهارت های یادگیری و نوروساینس و به کمک ابزار هایی مثل نقشه کشی ذهنی یاد بگیری، همین حالا روی لینک زیر کلیک کن. ایمپکت بر اساس متد علمی و معروف تاپ ناچ طراحی شده و همه مهارت های زبان رو با کمک فیلم، سریال و داستان بهتون آموزش میده.
برای دریافت دوره + اطلاعات تکمیلی در دکمه روبرو استفاده نمایید.
به مقاله امتیاز دهید : [ratings]

آیا تمایل دارید این مقاله را دریافت کنید؟

مطالبی که برایتان مفید است:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *