H_B_I-mianlogo
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اگر دنبال مطلبی هستید که آن را پیدا نمیکنید، آن را در فرم زیر جستجو کنید:

سبد خرید شما در حال حاضر خالی است.

بازگشت به فروشگاه

چگونه در آیلتس قبول شویم؟

مدت زمان مطالعه:

مشخصات:

چگونه در آیلتس قبول شویم؟

مشخصات:

دانلود فایل :

مدت زمان مطالعه:

فهرست مطالب

چگونه در آیلتس قبول شویم؟ روش ها و تکنیک ها

فهرست مطالب

چگونه در آیلتس قبول شویم؟

چگونه در آیلتس قبول شویم؟

یکی از سوالات مهم زبان‌آموزان این است که چگونه در آیلتس قبول شویم؟برای اینکه بتوانید در این آزمون مهم، رتبه مطلوبی کسب کنید حتما باید موارد و نکات موجود در این زمینه را بدانید.آیلتس یکی از مهم‌ترین آزمون‌های جهانی برای زبان انگلیسی است که طی آن، میزان تسلط فرد به این زبان مشخص می‌شود.

افرادی که قصد تحصیل یا زندگی در کشورهای دیگر را داشته باشند با دریافت این مدرک، شانس خود را تا حد زیادی بالا می‌برند؛ به‌همین دلیل نیز رویای افراد زیادی در سراسر جهان قبولی در آیلتس است.برای این که بتوانید رتبه مناسبی در این زمینه کسب کنید باید چند نکته مفید و ضروری را بدانید. زیرا تنها تمرین برای قبولی شما کافی نیست. برای آشنایی با این نکات تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

آگاهی از نمره قبولی در آزمون آیلتس

برای اینکه بدانیم چگونه در آیلتس قبول شویم باید از حداقل نمره قبولی در آیلتس اطلاع داشته باشیم. زیرا این موضوع با توجه به هدفی که دارید می‌تواند متفاوت باشد.اینکه همه چیز درباره نمره آیلتس و نحوه محاسبه آن را بدانید در نهایت باعث افزایش شانس و موفقیت شما خواهد شد.برای نمونه می‌توان به دانشگاه هدف اشاره کرد؛ این یعنی شما اگر کشور و دانشگاه خاصی را برای تحصیل در نظر دارید، باید از شرایط و نمره قابل قبول آیلتس مورد نظر آن‌ها آگاهی داشته باشید.

گاهی پیش می‌آید که حتی نیم نمره باعث قبولی یا رد افراد در دانشگاه می‌شود. پس حتما در اولین اقدام خود، به این نکته بسیار مهم توجه کنید.برای اینکه بتوانید نمره مد نظر خود را به‌دست آورید باید مهارت‌های 4 گانه را به‌خوبی تقویت کنید. زیرا ناتوانی در هرکدام می‌تواند زمینه‌ساز رد شدن شما باشد.اگر قصد دارید حتما در این آزمون قبول شوید باید تلاش خود را به‌شدت افزایش دهید و مواردی مانند دستور زبان و واژگان را تا حد بسیار زیادی تقویت کنید.

25 درصد از نمره آیلتس را واژگان تشکیل می‌دهد؛ به‌همین دلیل باید از واژه‌های صحیح در صحبت‌های خود استفاده کنید تا نمره مناسب به شما داده شود.برای اینکه بخواهید از واژگان پیچیده استفاده کنید حتما باید جایگاه دقیق آن‌ها را در جمله بدانید زیرا استفاده از واژگان در جای نامناسب حتی اگر پیچیده باشند، باعث پایین‌آمدن نمره نهایی شما خواهد شد.استفاده از واژگان ساده و ابتدایی نیز باعث کاهش نمره شما می‌شود و باید نهایت دقت و تعادل را در این زمینه داشته باشید.


همچنین بخوانید: آیلتس و تافل


 

مدیریت زمان در طول آزمون برای قبولی در آزمون آیلتس

شاید برای شما سوال شده‌باشد که چگونه نمره بالا در آیلتس بگیریم؟ قطعا علاوه‌بر تکرار، تمرین و افزایش مهارت در همه زمینه‌ها و همچنین مدیریت صحیح زمان نیز می‌تواند در کسب نمره بیش‌تر کمک کند.در بین بسیاری از آزمون‌دهندگان می‌توان دید که با مهارت کافی در جلسه حاضر شده‌اند، اما به‌دلیل ناتوانی در مدیریت زمان، نتوانستد نمره مناسب را کسب کنند.اینکه پاسخ بسیاری از سوالات را بدانید اما زمان کافی برای واردکردن آن‌ها در پاسخ‌نامه وجود نداشته باشد، قطعا نتیجه بسیار بدی را برای شما به‌وجود می‌آورد پس نسبت به زمان خود حساسیت لازم را داشته باشید.

[sc name=”paligelot_banner”][/sc]

انجام تست‌های آزمایشی

چگونه در آیلتس قبول شویم؟ قطعا یکی از راه‌های مهم برای این منظور، انجام تست‌های مختلف و آزمایشی است.اگر بخواهید شرایط و زمان آزمون را برای خود شبیه‌سازی کنید تا در حین آزمون اصلی به‌راحتی توانایی مدیریت زمان را داشته باشید، باید در آزمون ماک آیلتس شرکت کنید.با این کار شما با انواع سوال‌های مختلف آزمون آیلتس و نحوه مدیریت زمان در آن‌ها آشنا می‌شوید که در نهایت موفقیت شما را افزایش می‌دهد.


همچنین بخوانید: معتبر ترین محل برگذاری آزمون های ماک


تقویت رایتینگ (چگونه در آیلتس قبول شویم؟)

رایتینگ بخشی از آزمون است که افراد بسیاری نمی‌توانند در آن نمره قابل قبولی کسب کنند زیرا یادگیری مهارت نوشتن متن‌های مناسب برای آیلتس، کمی مشکل است. برای پیشرفت در بخش رایتینگ لازم است در ابتدا با مقالات مناسب این آزمون آشنا شوید سپس برای کسب مهارت بیش‌تر به‌طور مرتب شروع به نوشتن مقالات مختلف کنید. بیش‌ترنوشتن، قطعا باعث بهترشدن شما خواهد شد و به مرور زمان، می‌توانید اشتباهات خود را پیدا کرده و با کمک گرفتن از مربی خوب، آن‌ها را تا حد امکان اصلاح کنید. پلتفرم‌های مختلفی نیز وجود دارد که در این زمینه می‌توانند به شما کمک کنند. راه دیگری که باعث افزایش مهارت شما می‌شود تقویت واژگان و دستور زبان است که در حین نوشتن متن‌های مختلف می‌توانید به ضعف‌های خود در این بخش‌ها پی ببرید.


همچنین بخوانید: چگونه نمره بالا در آیلتس بگیریم


 

تمرین اسپیکینگ

یکی از دلهره‌آورترین بخش‌های آزمون آیلیتس، اسپیکینگ آن است که باعث اضطراب آزمون‌دهندگان می‌شود. از این رو لازم است فرد قبل از آزمون با کمک پارتنری مسلط، به تمرین بپردازد. اسپیکینگ ممکن است به همراه آزمون اصلی برگزار شود یا با توجه به مکان آزمون در بخش جداگانه‌ای برگزار شود. در بسیاری از افراد مشاهده می‌شود که تسلط کافی بر واژگان و دستور زبان را دارند، اما به‌دلیل تمرین کم نمی‌توانند دانش خود را به‌کار گیرند و در نهایت نمره‌ قابل قبولی در این زمینه کسب نمی‌کنند.

اینکه سعی کنید در خانه و برای گفت‌و‌گوهای روزمره، جملات انگلیسی را به‌کار ببرید تاثیر خوبی دارد اما برای نتیجه‌گیری بهتر لازم است از پارتنری متخصص در این زمینه کمک بگیرید. در این صورت شما با استادی طرف هستید که علاوه‌بر تسلط کامل به سوالات شما و دادن پاسخ صحیح به آن‌ها، می‌تواند با پرسیدن سوالات مختلف ذهنتان را به چالش بکشاند. برای قبولی در این بخش، تنها مهارت در اسپیکینگ کافی نیست زیرا سرعت حرف‌زدن و مدیریت زمان نیز می‌تواند تاثیر زیادی بر موفقیت شما بگذارد.


همچنین بخوانید: آمادگی برای آزمون آیلتس در خانه


 

آمادگی لازم برای رویارویی با چالش‌های اسپیکینگ

آمادگی برای آزمون آیلتس در خانه می‌تواند به شما در برابر چالش‌هایی که حین برگزاری آیلتس با آن‌ها مواجه می‌شوید، کمک کند. زمانی که برای این بخش از آزمون در نظر می‌گیرند بین 11 تا 14 دقیقه است و با توجه به رو در رو شدن با آزمون‌گر، معمولا استرس فرد بالا می‌رود.

آزمون‌گر می‌تواند در حین صحبت‌های شما با پرسیدن سوالات مختلف ذهنتان را به چالش بکشد یا موضوع صحبت را کاملا عوض کند. به‌همین دلیل داشتن توانایی لازم برای مدیریت زمان و تغییر مبحث به شما در کسب قبولی آیلتس کمک خواهد کرد. لازم است بدانید هر چه در حین آزمون اسپکینگ مسلط‌تر باشید، باعث می‌شود آزمون‌گر شما را به چالش‌های بیشتری دعوت کند و این یعنی احتمال کسب نمره قبولی بالاتر می‌رود، پس اعتماد به نفس خود را از دست ندهید.

[sc name=”gelat504″][/sc]

یادگیری روش‌های صحیح پاسخ ‌دادن به سوالات آزمون آیلتس

برای قبولی در آیلتس و تافل بهتر است با نحوه صحیح پاسخ ‌دادن به سوالات آن‌ها آشنا شوید. برای این کار در اولین قدم باید نگاهی کلی و گذرا به متن بیندازید و کلمات یا بخش‌هایی که به‌نظر مهم‌تر است را هایلایت کنید. با این عمل شما با موضوع کلی آشنایی لازم را پیدا کرده و در نتیجه یافتن پاسخ نیز راحت‌تر می‌شود. مهارت خواندن برای سرعت‌ بخشیدن به این مرحله بسیار مهم است.


همچنین بخوانید: آزمون ماک آیلتس


 

با تمرکز کامل سوالات را بیش از یک‌بار بخوانید

چگونه در آیلتس قبول شویم؟ یافتن پاسخ در سوالات، یک امر رایج است که در آزمون‌های بسیاری دیده می‌شود. به‌همین دلیل ممکن است در آزمون آیلتس نیز با خواندن سوالات بتوانید تا حد زیادی به پاسخ صحیح نزدیک شوید.

از تلاش برای کسب بالاترین نمره دست‌ بردارید

سعی کنید دروس را مفهومی و کامل یاد بگیرید و به‌دنبال نمره‌ی بالا نباشید. زیرا هر هدفی که از قبولی در آیلتس دارید معمولا با نمره‌های 6.5 یا 7 نیز قابل رسیدن است. فشار و استرس این آزمون بسیار بالا است و نباید خود را بیش از حد برای کسب نمره کامل اذیت کنید. تنها لازم است نمره‌ای را به‌دست آورید که شما را به هدفتان نزدیک کند.

انگلیسی را به بخشی از زندگی خود تبدیل کنید

چگونه در آیلتس قبول شویم؟ برای این کار نباید از تمرین و تکرار روزانه غافل شد. تمام تلاش خود را به‌کار گیرید تا در هر شرایطی، روزانه چند مکالمه را گوش دهید یا کتابی مطالعه کنید. در این شرایط ذهن، چشم، گوش و زبان خود را به انگلیسی عادت می‌دهید که قطعا باعث کاهش اضطراب حین آزمون می‌شود.

تمرین، تکرار و تلاش را سرلوحه خود قرار دهید

در آخر باید گفت نباید به آزمون آیلتس به‌عنوان یک غول ترسناک نگاه کرد و در مقابل باید با تمرین‌های مستمر و مفید آن را در چشم و ذهن خود آسان دید.

تمرین‌های زیر و استمرار در آن‌ها می‌تواند شانس قبولی شما را تا حد زیادی افزایش دهد.

  • از موسسه یا استاد متخصصی که تجربه کافی در زمینه آزمون‌ آیلتس دارد کمک بگیرید.
  • تست‌های آزمایشی را فراموش نکنید.
  • استفاده از کتاب، پادکست یا فیلم‌های آموزشی را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

اگر قصد جدی برای قبولی در این آزمون را دارید قطعا باید تلاش کافی داشته و از فشارهای اضافی برای کسب نمرات برتر دوری کنید.

چگونه در آیلتس قبول شویم؟

جمع‌بندی چگونه در آیلتس قبول شویم؟

چگونه در آیلتس قبول شویم؟ قطعا پاسخ این سوال می‌تواند تکرار، تمرین و تلاش باشد. اما تنها اتکا به این موارد شما را به موفقیت نمی‌رساند. می بایست در این مسیر نکات مهمی را یاد گرفت و از آن‌ها استفاده کرد. برای موفقیت در آیلتس باید هدف را مشخص و با توجه به آن برای کسب نمره تلاش کرد. یعنی نباید به فکر کسب نمره‌های بالا بود و بهتر است تمام تلاش خود را صرف کسب نمره‌ی قبولی کنید. از دیگر نکات می‌توان به افزایش مهارت در اسپیکینگ، انجام تست‌های آزمایشی و مواردی مانند مدیریت زمان اشاره کرد.

یادگیری واقعی و اصولی زبان انگلیسی

اگر میخوای انگلیسی واقعی رو بر اساس مهارت های یادگیری و نوروساینس و به کمک ابزار هایی مثل نقشه کشی ذهنی یاد بگیری، همین حالا روی لینک زیر کلیک کن. ایمپکت بر اساس متد علمی و معروف تاپ ناچ طراحی شده و همه مهارت های زبان رو با کمک فیلم، سریال و داستان بهتون آموزش میده.
برای دریافت دوره + اطلاعات تکمیلی در دکمه روبرو استفاده نمایید.
به مقاله امتیاز دهید : [ratings]

آیا تمایل دارید این مقاله را دریافت کنید؟

مطالبی که برایتان مفید است:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *