H_B_I-mianlogo
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اگر دنبال مطلبی هستید که آن را پیدا نمیکنید، آن را در فرم زیر جستجو کنید:

سبد خرید شما در حال حاضر خالی است.

بازگشت به فروشگاه

یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول میکشد؟

مدت زمان مطالعه:

مشخصات:

یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول میکشد؟

مشخصات:

Icons8 RSL Colored Part 9

دانلود فایل :

Dusk Part 1

تاریخ:

Icons8 RSL Colored Part 10

مدت زمان مطالعه:

Icons8 RSL Colored Part 11

فهرست مطالب

یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول میکشد؟

فهرست مطالب

یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول میکشد؟

با توجه به اهمیت ارتباطات و زبان انگلیسی در دنیای امروز، حتماً شما نیز از خود پرسیده‌اید که یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول می‌کشد؟ اکثر زبان‌آموزان انتظار دارند تا جوابی قطعی در مقابل این سوال از اساتید خود دریافت کنند اما هیچ پاسخ تضمینی برای این پرسش وجود ندارد.

یادگیری هر زبانی با تمرین و تکرار در مدت­ زمان طولانی اتفاق می‌افتد و هرچه میزان مطالعه و تحقیق در مورد زبان دوم بیشتر باشد، سرعت یادگیری آن زبان نیز بالاتر خواهد رفت. برای اینکه درک کنید یادگیری زبان انگلیسی چند سال طول می­کشد، در ابتدا باید تا حدودی زبان انگلیسی را بشناسید.

امروز قصد داریم تا با زبان انگلیسی بیشتر آشنا شویم و به رایج‌ترین سوالات زبان‌آموزان پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول میکشد؟

یادگیری زبان انگلیسی چندسال طول میکشد؟

یکی از سوالات رایج بین زبان‌آموزان این است که: یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول میکشد؟ مدت زمان لازم برای یادگیری زبان انگلیسی تا حد زیادی، به سبک یادگیری فرد، میزان تمرین و محیطی که در آن زندگی می­کند، بستگی دارد.

با این حال، بر‌اساس چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان­ها (CEFR)، زمان تخمینی برای یادگیری و درک پایه زبان انگلیسی 180 ساعت و برای سطح پیشرفته تا 1200 متغیر است. همینطور یادگیری مکالمه انگلیسی برای بقا در سفر‌های کوتاه نیز ممکن است حدود 8 تا 10 هفته کلاس­های روزانه یا در مجموع 120 ساعت مطالعه زمان ببرد.


همچنین بخوانید: برنامه ریزی موفق برای یادگیری زبان انگلیسی


 در این سطح، فراگیران زبان انگلیسی می‌توانند با استفاده از دیالوگ‌های قابل پیش­بینی در مورد موضوعات مهم و کاربردی مانند سفارش غذا یا یافتن مسیرها با دیگران ارتباط برقرار کنند. برای یادگیری زبان انگلیسی در سطح متوسط نیز با یادگیری مداوم، گوش­ دادن، خواندن و تمرین صحبت ­کردن  ​​ممکن است بین 6 ماه تا یک سال طول بکشد.

سطح C1 بین 2 تا 5 سال تمرین!

شایان ذکر است که توسعه مهارت‌های ارتباطی در سطح حرفه‌ای، سطح A-level تا C1، حداقل به 2 تا 5 سال وقت برای تسلط کامل نیاز دارد. مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی در سطح پیشرفته با احتساب مقدار قابل توجهی از استفاده عملی، مطالعه گرامر و واژگان پیشرفته، انجام تکالیف و خواندن ادبیات سطح بالا ذکر شده است.

دانش‌آموزان سطح پیشرفته که هدفشان تسلط کامل به زبان انگلیسی است، امکان دارد در حدود 7 تا 10 سال به هدفشان برسند. این سطح مستلزم غوطه‌ور شدن طولانی‌مدت در محیط‌های انگلیسی‌زبان، مطالعه مطالب معتبر، بحث‌ها و تحلیل‌های گسترده، یادگیری کامل دستور زبان و همچنین تمرکز بر جنبه‌های فرهنگی زبان انگلیسی است.

[sc name=”paligelot_banner”][/sc]

از این رو با توجه به اطلاعات موجود در (CEFR)، می­توان ادعا کرد که جواب قطعی‌ای برای سوال (یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول میکشد؟) وجود ندارد. دلیل این است که هر فردی بسته به توانایی‌ها و میزان تلاش خود، در مدت زمان متفاوتی به زبان انگلیسی مسلط می‌شود.

یادگیری زبان انگلیسی چند سال طول میکشد

انگیزه افراد تا چه اندازه بر یادگیری زبان انگلیسی آنها تاثیر دارد؟

انگیزه شخصی افراد و فداکاری آنها نقش مهمی در یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم دارد. شرکت در کلاس‌های زبان، تماشای برنامه‌های تلویزیونی به زبان انگلیسی، خواندن کتاب‌های انگلیسی و برقراری تعامل منظم بین زبان دوم و زبان مادری، رویکردهای حیاتی برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی هستند. شایان ذکر است به کسانی که به جوامع انگلیسی ­زبان دسترسی دارند، به شدت توصیه می‌شود که ساعات قابل توجهی را در این محیط سپری کنند تا فراگیری زبان خود را سرعت ببخشند.


همچنین بخوانید: یادگیری زبان انگلیسی در منزل


کلاس زبان انگلیسی چند ترم دارد؟

هیچ جواب قاطعی برای این سوال وجود ندارد. چراکه هر آموزشگاه بر اساس روش آموزشی خود، تعداد ترم‌های متفاوتی را برای گذراندن دوره تعیین می­کند. اما به طور معمول دوره کامل یادگیری زبان انگلیسی از سطح مبتدی تا پیشرفته، معمولاً بین ۳۰ تا ۴۰ ترم در نظر گرفته می‌شود.

چگونه یک برنامه ریزی موفق برای یادگیری زبان انگلیسی داشته باشیم؟

یک برنامه ریزی موفق برای یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند به شما کمک کند تا متمرکز و منظم بمانید. در لیست زیر چند مرحله ضروری برای ایجاد یک برنامه موثر برای یادگیری زبان انگلیسی ذکر شده است.

  1. اهداف خود را تعیین کنید – اهداف شما برای یادگیری زبان انگلیسی باید مشخص، قابل اندازه‌گیری و دست­ یافتنی باشد. به عنوان مثال، شما می‌توانید ساختارهای دستور زبان انگلیسی را مطالعه کنید، دایره لغات خود را گسترش دهید و روی مهارت‌های گفتاری خود کار کنید.
  2. شناسایی منابع – منابعی را که برای دستیابی به اهداف خود استفاده خواهید کرد، شناسایی کنید. این منابع می‌توانند شامل کتاب‌های درسی یادگیری زبان، دوره‌های آموزشی آنلاین، شرکای گفتگو یا اپلیکیشن‌ها باشند.
  3. تعیین زمان مطالعه – مدت زمانی را که می‌توانید در یک هفته یا یک روز به یادگیری زبان انگلیسی اختصاص دهید را برای خود تعیین کنید. این به شما کمک می‌کند تا در مطالعات خود ثابت­ قدم بمانید.
  4. پیگیری پیشرفت – پیگیری پیشرفت در یادگیری زبان امری ضروری است. پیگیری سطح پیشرفت به شما کمک می‌کند انگیزه خود را حفظ کنید.
  5. نحوه مطالعه زبان انگلیسینحوه مطالعه زبان انگلیسی در هر فرد متفاوت است. سبک مطالعه شما باید انعطاف­ پذیر و قابل تنظیم باشد. اگر با چالش‌هایی مواجه شدید یا فهمیدید که استراتژی فعلی شما کار نمی‌کند، در اصلاح آن برای مطابقت با نیازهای خود تردید نکنید.

در پایان، ایجاد یک برنامه موثر برای یادگیری زبان انگلیسی برای دستیابی به اهداف یادگیری شما ضروری است و به شما کمک می‌کند تا با صرف کمترین زمان، بیشترین بازدهی را از مطالعات خود داشته باشید.

کلاس زبان انگلیسی چند ترم دارد؟


همچنین بخوانید: چرا یادگیری زبان انگلیسی سخت است؟


یادگیری زبان انگلیسی در منزل

یادگیری زبان انگلیسی یک سرمایه ارزشمند در دنیای امروز است که می­تواند درها را به روی فرصت های جدید باز کند، مهارت­های ارتباطی را افزایش دهد و چشم­ اندازهای بهتری برای رشد شخصی و حرفه­ای ایجاد کند. با پیشرفت­های تکنولوژی، یادگیری زبان انگلیسی اکنون بیش از هر زمان دیگری در دسترس است و شما می­توانید آن را به ­راحتی در خانه خود و به ­طور موثر یاد بگیرید.

[sc name=”gelat504″][/sc]

 در اینجا چند راه برای یادگیری زبان انگلیسی در منزل  ذکر شده‌است:

از دوره یا کلاس‌های آنلاین استفاده کنید

دوره‌های آنلاین رویکردی ساختاریافته برای یادگیری زبان انگلیسی را به علاقه‌مندان ارائه می‌دهند. این دوره‌ها معمولاً توسط افراد متخصص طراحی می‌شوند که از ویدیو، فایل‌های صوتی و آزمون‌ها برای بهبود درک زبان‌آموز استفاده می‌کنند.

تماشای برنامه‌های تلویزیونی، فیلم‌ها و ویدیوهای انگلیسی

تماشای محتوای انگلیسی روشی عالی برای یادگیری این زبان محسوب می‌شود. این روش به شما کمک می‌کند تا با کلمات، عبارات و لهجه‌های جدید آشنا شوید و مهارت شنوایی (listening) خود را تقویت کنید.

خواندن کتاب‌ها، مقالات و روزنامه‌های انگلیسی

خواندن مطالب انگلیسی راهی فوق‌العاده برای بهبود مهارت‌ خوانش شماست. با مطالعه موارد ذکرشده شما با کلمات، عبارات و ساختار جمله‌‌های جدیدی مواجه می‌شوید که در نهایت واژگان و دستور زبان انگلیسی شما را تقویت می‌کنند.

در مکالمات انگلیسی شرکت کنید

مکالمه با افرادی که به زبان انگلیسی مسلط هستند بهترین راه برای بهبود مهارت‌های گفتاری و شنیداری هر زبان آموزی محسوب می‌شود. شما می‌توانید به گروه‌ها یا انجمن‌های آنلاین ملحق شوید یا حتی یک شریک (partner) زبانی بیابید تا به طور منظم با او تمرین کنید.

از اپلیکیشن‌های آموزش زبان استفاده کنید

امروزها اپلیکشن‌های متعددی برای یادگیری زبان در دسترس هستند که از جدیدترین روش‌های آموزش زبان انگلیسی استفاده می‌کنند. این اپلیکیشن‌ها درس‌ها، تکالیف و آزمون‌های تعاملی را به زبان ­آموزان ارائه می‌دهند که می­تواند زبان انگلیسی را با روشی جذاب آموزش دهند.

در آخر یادگیری زبان انگلیسی در خانه، یک گزینه مناسب و مقرون به­ صرفه و در دسترس محسوب می‌شود.

یادگیری زبان انگلیسی در منزل

مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت چقدر است؟

همان‌گونه که پیش­تر ذکر شد، یادگیری زبان انگلیسی در طول زمان انجام می‌شود و سرعت یادگیری نیز به میزان و سبک مطالعه، منابع استفاده‌شده و دانش قبلی زبان‌آموز بر میگردد. از این رو اگر نیاز دارید که در مدت­ زمان کوتاه به زبان انگلیسی مسلط شوید، سری به دوره‌های آنلاین و کلاس‌های کوتاه ­مدت زبان انگلیسی که توسط مدرسان ارائه می‌شوند، بزنید. شما قادر هستید تا به­ کمک این دوره­ ها در بازه­های زمانی کوتاه، به زبان انگلیسی مسلط شده و با واژگان و عبارات مهم آن آشنا شوید.


همچنین بخوانید: نحوه مطالعه زبان انگلیسی


چرا یادگیری زبان انگلیسی سخت است؟

دشواری سطح یادگیری هر زبان در دستورات نگارشی، عبارات و اصطلاحات، واژگان،  نحوه تلفظ و تعداد گویش‌های آن زبان خلاصه می‌شود‌. پس در جواب به سوال چرا یادگیری انگلیسی سخت است باید گفت که یادگیری زبان انگلیسی در مقایسه با زبان‌های دیگر همانند روسی، چینی یا ژاپنی بسیار آسان­تر است.

دلیل این موضوع ارتباط مستقیمی با تعداد کرکتر‌های نوشتاری و دستور بسیار ساده‌تر زبان انگلیسی دارد. یادگیری زبان انگلیسی به پشتکار و کوشش مداوم زبان ­آموز بستگی دارد. هرچه میزان مطالعه و استفاده از این زبان بیشتر باشد، یادگیری آن نیز آسان‌تر خواهد شد.

جمع­ بندی

امروز تلاش داشتیم تا به سوال یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول میکشد پاسخ دهیم و تمام جوانب یادگیری این زبان را بررسی کنیم. شما می­توانید با یادگیری اصول ساختار جمله و عبارات رایج انگلیسی شروع به یادگیری این زبان جذاب و کاربردی کنید.

همچنین می‌توانید از منابع آنلاین یا اپلیکیشن‌های آموزش زبان برای سرعت­ بخشیدن به یادگیری خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید که شرکت در کلاس‌های گروهی یا خصوصی می‌تواند سرعت یادگیری شما را افزایش دهد و در مهارت‌های انگلیسی شما تاثیرگذار باشد. علاوه­ بر این­ها مهم است که در ازای هر پیشرفتی که می­کنید، خود را با مفاهیم زبانی پیشرفته‌تر به چالش بکشید و برای تقویت مهارت خود به تمرین ادامه دهید.

یادگیری واقعی و اصولی زبان انگلیسی

اگر میخوای انگلیسی واقعی رو بر اساس مهارت های یادگیری و نوروساینس و به کمک ابزار هایی مثل نقشه کشی ذهنی یاد بگیری، همین حالا روی لینک زیر کلیک کن. ایمپکت بر اساس متد علمی و معروف تاپ ناچ طراحی شده و همه مهارت های زبان رو با کمک فیلم، سریال و داستان بهتون آموزش میده.
برای دریافت دوره + اطلاعات تکمیلی در دکمه روبرو استفاده نمایید.
به مقاله امتیاز دهید : [ratings]

آیا تمایل دارید این مقاله را دریافت کنید؟

مطالبی که برایتان مفید است:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *