H_B_I-mianlogo
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اگر دنبال مطلبی هستید که آن را پیدا نمیکنید، آن را در فرم زیر جستجو کنید:

سبد خرید شما در حال حاضر خالی است.

بازگشت به فروشگاه

برنامه ریزی فشرده برای آیلتس

مدت زمان مطالعه:

مشخصات:

برنامه ریزی فشرده برای آیلتس

مشخصات:

Icons8 RSL Colored Part 9

دانلود فایل :

Dusk Part 1

تاریخ:

Icons8 RSL Colored Part 10

مدت زمان مطالعه:

Icons8 RSL Colored Part 11

فهرست مطالب

برنامه ریزی برای آیلتس، از سیر تا پیاز

فهرست مطالب

آیلتس، آموزش زبان انگلیسی

برنامه ریزی برای آیلتس یکی از اصلی‌ترین کارهایی است که هر داوطلب باید برای موفقیت در این آزمون انجام دهد.آیلتس یک آزمون معتبر جهانی است که موفقیت در آن برای تحصیل در دانشگاه‌های خارج و مهاجرت تحصیلی ضروری است. در این مطلب قصد داریم به برنامه‌‌ریزی برای آیلتس و هر چیزی که شما برای موفقیت در این آزمون نیاز دارید، بپردازیم. فرقی نمی‌کند که به‌دنبال برنامه ریزی یک ماهه برای آیلتس هستید یا یک ساله، مطالب این صفحه می‌تواند به شما در تنظیم یک برنامه کاربردی کمک کند.

برنامه ریزی فشرده برای آیلتس

آزمون آیلتس

قبل از اینکه به برنامه ریزی برای آیلتس بپردازیم، بهتر است که محتوای این آزمون و ساختار آن را بررسی کنیم. آزمون آیلتس در 2 سطح آکادمیک و جنرال برگزار می‌شود.نوع اول آزمون آکادمیک برای دانشجویانی است که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری در خارج از کشور دارند یا اینکه می‌خواهند به‌عنوان پزشک و دندانپزشک در کشوری خارجی فعالیت کنند.آزمون جنرال نیز برای افرادی طراحی شده که قصد دارند در یک کشور انگلیسی‌زبان در مقطع دبیرستان به تحصیل مشغول شوند یا اینکه می‌خواهند برای کار مهاجرت کنند.

برنامه ریزی یک ماهه برای آیلتس

به‌طور کلی آزمون آیلتس چهار مهارت اصلی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد:

  • Listening (شنیداری)
  • Reading (خواندن)
  • Writing (نوشتن)
  • Speaking (مکالمه)

اسپیکینگ آیلتس

Speaking یک هفته قبل از آزمون یا بعد از آن برگزار می‌شود و مدت زمان آن بین 11 تا 15 دقیقه است. معمولا شما در ابتدا خود را معرفی کرده و در مورد علایق خود صحبت می‌کنید. در مرحله بعد کارتی را به شما می‌دهند که روی آن موضوع خاصی نوشته شده است. یک دقیقه فرصت دارید که در مورد آن فکر کرده و نکات کلیدی مد نظر خود را یادداشت کنید. در مدت 2 دقیقه نیز باید در مورد آن موضوع صحبت کنید. سپس سوالاتی از شما پرسیده می‌شود که به این موضوع ارتباط دارد.


همچنین بخوانید: آزمون ماک آیلتس


لیسنینگ آیلتس

برای بخش Listening، 40 سوال طراحی می‌شود. شروع پخش نوار تا پایان آن نیز 30 دقیقه طول می‌کشد. شما جواب‌ها را در برگه پرسش‌نامه علامت می‌زنید. درنهایت نیز 10 دقیقه زمان دارید تا آن‌ها را به برگه پاسخ‌نامه منتقل کنید. سوالات این بخش مربوط به موضوعات اجتماعی و دانشگاهی است. در واقع سوالات بخش اجتماعی، با توجه به مکالمات بین افراد و بخش دانشگاهی از یک مکالمه و یک کنفرانس تشکیل شده‌است که مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. همچنین سوالات لیسنینگ آزمون جنرال و آکادمیک با هم مشابه است.


همچنین بخوانید: آمادگی برای آزمون آیلتس


 

ریدینگ آیلتس

در قسمت Reading باید به 40 سوال پاسخ دهید. این سوالات با توجه به 3 متن که مجموعا 2000 تا 2700 کلمه‌ است، طراحی می‌شود و شما 60 دقیقه برای خواندن متن و پاسخ به پرسش‌ها زمان دارید. ریدینگ آزمون آکادمیک با جنرال کمی متفاوت است. در آیلتس آکادمیک سوالات به موضوعات علمی و دانشگاهی مرتبط است. در آیلتس جنرال سوالات بیشتر مربوط به امور کاری، روزمره و واقعی است.

[sc name=”paligelot_banner”][/sc]

رایتینگ آیلتس

Writing نیز از 2 بخش تشکیل می‌شود و شما باید در یک ساعت به تمام سوالات پاسخ دهید. هدف از این قسمت، ارزیابی مهارت نوشتاری شما در 2 سبک متفاوت است.رایتینگ آزمون جنرال و آکادمیک به‌لحاظ ساختاری با یکدیگر تفاوت دارند.


همچنین بخوانید: چگونه نمره بالا در آیلتس بگیریم


 

برنامه ریزی برای آیلتس

در مطالب بالا، ساختار این آزمون بررسی شد. بنابراین شما باید مهارت‌های خود را متناسب با این ساختار تقویت کنید. برنامه ‌ریزی برای آیلتس به فرصت شما برای مطالعه، سطح زبان و نمره‌ای که می‌خواهید از امتحان آیلتس بگیرید، بستگی دارد.

برنامه ریزی یک ماهه برای آیلتس

نمره کامل آیلتس 9 است. اما برای قبولی در دانشگاه‌ها معمولا نمره 6 و نیم به بالا کفایت می‌کند. سطح زبان خود را نیز می‌توانید با شرکت در یک آزمون تعیین سطح، ارزیابی کنید. بنابراین این سوال که آمادگی برای آزمون آیلتس، چه مدت طول می‌کشد، به هدف شما، سطح زبان و البته مدیریت زمان و برنامه‌ریزی درست آن بستگی دارد. به‌طور معمول کسانی که قصد دارند به‌صورت خودخوان برای این آزمون آماده شوند، به 10 ماه تا یک سال زمان نیاز دارند. البته افراد با سطوح پیشرفته، به زمان کمتری نسبت به افراد مبتدی نیاز دارند. موارد زیر می‌تواند به آمادگی شما برای شرکت در آزمون کمک کند. بنابراین در برنامه ریزی برای آیلتس حتما این موارد را رعایت کنید:

  • روی زبان عمومی تمرکز کنید. برای این کار سعی کنید بخشی از زمان خود را به افزایش دایره لغات اختصاص دهید. گرامر نیز مکمل یادگیری کلمات است و می‌تواند زبان عمومی شما را تقویت کند. بنابراین در کنار یادگیری کلمات جدید گرامر را تقویت کنید.
  • منابع آیلتس را مطالعه کنید. کتاب‌هایی که مخصوص این آزمون طراحی شده است. مثل کتاب‌های IELTS Insight یا سری کتاب‌های کمبریج می‌تواند به شما کمک کند. علاوه‌بر این حتما حل تمرین و تست‌ها را در برنامه مطالعه خود قرار دهید.
  • بهتر است در فضای مطالعه و یادگیری باشید. به‌همین جهت شرکت در یک دوره آنلاین آموزش زبان به شما پیشنهاد می‌شود.
  • به تکنیک‌های آزمون آیلتس مسلط شوید. زمانی که به سطح مطلوبی از یادگیری زبان رسیدید، نوبت آشنایی با تکنیک‌های آزمون آیلتس می‌رسد. کتاب‌هایی تحت عنوان IELTS Tipe تکنیک‌هایی را آموزش می‌دهد که می‌تواند به موفقیت شما در این آزمون کمک کند.
  • یکی از عوامل اصلی موفقیت شما در آزمون آیلتس سرعت عمل بالاست. بنابراین سعی کنید سرعت خود را در پاسخ‌گویی به سوالات بالا ببرید.

برنامه‌ ریزی فشرده برای آیلتس

با توجه به سطح زبان خود، نمره مد نظر و فرصتی که دارید، می‌توانید برنامه ریزی هفتگی برای آیلتس را انجام دهید و طی چند ماه برای این آزمون آماده شوید.


همچنین بخوانید: نقشه راه آمادگی آزمون آیلتس


اگر سطح زبان شما مطلوب باشد، این امکان وجود دارد که با یک برنامه ریزی 3 ماهه برای آیلتس در این آزمون موفق شوید. بهتر است موارد زیر را در برنامه‌ریزی خود رعایت کنید:

[sc name=”gelat504″][/sc]

نقشه راه در برنامه ریزی برای آیلتس

شما باید نقشه راه آمادگی آزمون آیلتس را برای خود ترسیم کنید. پس از آزمون تعیین سطح و آشنایی کامل با ساختار آزمون، زمانی را که می‌توانید در روز به آموزش زبان اختصاص دهید را مشخص کرده و برنامه ریزی برای آیلتس را انجام دهید.

برنامه ریزی برای آیلتس و تقویت مهارت‌ها

برنامه ریزی برای آیلتس را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که هر 4 مهارت شما تقویت شود. می‌توانید روزهای فرد را به 2 مهارت مثل اسپیکینگ و ریدینگ و روزهای زوج را به لیسنینگ و رایتینگ اختصاص دهید.

توجه به جزئیات در برنامه ریزی برای آیلتس

به جزئیات توجه کنید. این که امروز قرار است لیسنینگ کار کنم، کافی نیست. شما باید از قبل مشخص کنید که دقیقا روی کدام بخش از لیسنینگ می‌خواهید کار کنید؟ همچنین این سوالات را بپرسید که کدام نمونه سوالات را برای تمرین انتخاب کرده‌اید و قصد تقویت کدام بخش از مهارت لیسنینگ خود را دارید؟ برای مهارت‌های دیگر نیز همین‌طور. مثلا در مورد رایتینگ، باید مشخص کنید که در هر روز از هفته که به تقویت این مهارت اختصاص داده‌اید، کدام قسمت از آن را کار می‌کنید. یک روز را به نوشتن مقدمه، یک روز را به بررسی واژگانی که نیاز دارید و روز دیگر را به نحوه نوشتن بدنه رایتینگ بپردازید. به‌همین صورت برنامه‌ خود را به بخش‌های کوچک تقسیم کرده و سعی کنید هر روز کارهایی را که انجام داده‌اید یادداشت کنید. در این صورت می‌توانید برنامه ریزی برای آیلتس را با توجه به جزئیات انجام دهید.

برنامه‌ریزی واقع‌بینانه برای آیلتس

زمانی که می‌توانید در روز به آمادگی برای آیلتس اختصاص دهید را به‌صورت واقع‌بینانه مشخص کنید. مثلا اگر شاغل هستید و 8 ساعت در روز کار می‌کنید، نمی‌توانید همین قدر برای آیلتس وقت بگذارید. برنامه خود را از ساعات بالا در روز شروع نکنید. مثلا اگر از همان روز اول 4 ساعت برای آزمون آیلتس وقت بگذارید، به احتمال زیاد خسته خواهید شد. می‌توانید از روزی یک ساعت شروع کرده و کم‌کم آن را افزایش دهید.

 شرکت  در آزمون ماک و آمادگی برای آیلتس

آزمون ماک آیلتس شبیه به آزمون آیلتس است و شما می‌توانید آمادگی خود را برای امتحان آیلتس محک بزنید. موفقیت در آزمون آیلتس تنها به میزان مطالعه شما بستگی ندارد. در این آزمون نیز مثل کنکور، شما باید بتوانید از لحاظ روحی آمادگی لازم را داشته باشید و زمان خود را به‌درستی مدیریت کنید. شرکت در آزمون ماک آیلتس می‌تواند آمادگی شما را برای آزمون اصلی آیلتس بالا ببرد. همچنین با نقاط قوت و ضعف خود آشنا می‌شوید و می‌توانید برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی کنید.

چگونه نمره بالا در آیلتس بگیریم؟

اینکه چگونه نمره بالا در آیلتس بگیریم، یکی از سوالات اصلی داوطلبان این آزمون است. موارد زیر می‌تواند در کسب نمره بالای آیلتس به شما کمک کند:

  • ساختار آزمون آیلتس را به‌طور کامل بشناسید.
  • برنامه ‌ریزی برای آیلتس را به‌صورت جامع و دقیق انجام دهید.
  • هر روز تمرین کنید.
  • مدیریت زمان را یاد بگیرید.
  • به‌صورت مداوم خود را در معرض زبان انگلیسی قرار دهید.
  • مطالب مهم را مدام مرور کنید.
  • بعضی از مکالمات روزمره را به زبان انگلیسی انجام دهید. اگر پارتنر ندارید، افکار خود را به زبان انگلیسی با خود تکرار کنید.
  • در آزمون ماک شرکت کنید.

برنامه ریزی برای آیلتس

جمع‌بندی

آزمون آیلتس یک آزمون جهانی است که در بسیاری از کشورها برگزار می‌شود. معمولا افرادی که قصد ادامه تحصیل در خارج را دارند یا به‌دنبال مهاجرت کاری هستند، باید در این آزمون شرکت کنند. نحوه برنامه ریزی برای آیلتس در موفقیت شما در این آزمون اهمیت بالایی دارد. شما با توجه به نمره‌ای که باید از این آزمون دریافت کنید، سطح زبان خود و زمانی که برای مطالعه در نظر گرفتید، می‌توانید برنامه‌ریزی دقیقی برای آیلتس داشته باشید.   نکاتی که در این مطلب گفته‌شد، می‌تواند به برنامه‌ریزی و آمادگی شما برای آزمون آیلتس کمک کند و با شرکت در آزمون ماک نیز می‌توانید میزان آمادگی خود برای آیلتس را محک بزنید. امیدواریم که بتوانید با کسب نمره بالا در این آزمون موفق شوید.

یادگیری واقعی و اصولی زبان انگلیسی

اگر میخوای انگلیسی واقعی رو بر اساس مهارت های یادگیری و نوروساینس و به کمک ابزار هایی مثل نقشه کشی ذهنی یاد بگیری، همین حالا روی لینک زیر کلیک کن. ایمپکت بر اساس متد علمی و معروف تاپ ناچ طراحی شده و همه مهارت های زبان رو با کمک فیلم، سریال و داستان بهتون آموزش میده.
برای دریافت دوره + اطلاعات تکمیلی در دکمه روبرو استفاده نمایید.
به مقاله امتیاز دهید : [ratings]

آیا تمایل دارید این مقاله را دریافت کنید؟

مطالبی که برایتان مفید است:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *