H_B_I-mianlogo
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اگر دنبال مطلبی هستید که آن را پیدا نمیکنید، آن را در فرم زیر جستجو کنید:

سبد خرید شما در حال حاضر خالی است.

بازگشت به فروشگاه

شروع آیلتس از صفر

مدت زمان مطالعه:

مشخصات:

شروع آیلتس از صفر

مشخصات:

Icons8 RSL Colored Part 9

دانلود فایل :

Dusk Part 1

تاریخ:

Icons8 RSL Colored Part 10

مدت زمان مطالعه:

Icons8 RSL Colored Part 11

فهرست مطالب

شروع آیلتس از صفر

فهرست مطالب

برای شروع آیلتس از صفر چه راه‌کارهایی وجود دارد؟

بیشتر افراد با آزمون آیلتس و کاربردهای آن تا حدودی آشنا هستند و برای کار یا تحصیل در کشورهای مختلف، نیاز دارند تا این مدرک را با نمره قابل قبولی اخذ کنند. قطعا سوالی که در گام‌ اول برای این افراد مطرح می‌شود این است که چگونه از صفر شروع به یادگیری کنند؟ و چه مدت‌زمانی طول می‌کشد تا آمادگی شرکت در آزمون را به­دست آورند. از آنجایی که این مدرک نشان‌دهنده میزان تسلط افراد به زبان انگلیسی است، قطعا اخذ آن راحت نیست و باید قبل از شروع به یادگیری، موارد مهمی را در نظر داشته باشید. در ادامه تمام مواردی را که نیاز است یک زبان‌آموز برای شروع آیلتس بداند برای شما بیان می‌کنیم؛ پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

شروع آیلتس از صفر

اولین گام برای شروع آیلتس، مشخص‌کردن نوع آزمون است

آیلتس انواع متفاوتی دارد که زبان‌آموز باید در اولین اقدام، نوع آیلتس مناسب خود را انتخاب کند. در ادامه به شرح آنها می‌پردازیم.


همچنین بخوانید: برنامه ریزی برای آیلتس


آیلتس علمی (IELTS Academic)

از مهم‌ترین دلایل افراد برای کسب نمره قابل قبول در آیلتس، تحصیل در برترین دانشگاه‌های بین‌المللی دنیا است. آزمون این افراد در دسته آیلتس علمی یا آکادمیک قرار دارد. هرچه سطح دانشگاه بالاتر باشد، قطعا نمره‌ای که برای پذیرش متقاضیان در نظر می‌گیرند بیشتر می­شود. به‌همین دلیل نیز افراد باید با توجه به هدف خود و نمره مورد نیازشان، برای شروع آیلتس از صفر اقدام کنند.

آیلتس آموزش عمومی (IELTS General Training)

با توجه به اینکه آزمون آکادمیک، سختی‌هایی زیادی برای افراد متقاضی کار یا تحصیل در مدارس دارد؛ سازمان برگزارکننده تصمیم گرفت تا آزمون جدیدی به‌وجود آورد که سطح راحت‌تری داشته باشد. شروع آیلتس از صفر برای آزمون عمومی و قبولی در آن، نسبت­به آزمون آکادمیک راحت‌تر است و افراد می‌توانند با کسب این مدرک، شانس خود را برای کار در کشورهای پیشرفته افزایش دهند.


همچنین بخوانید: بهترین معلم آیلتس کیست؟


آیلتس مهارت‌های زندگی (IELTS Life Skills)

افرادی که به‌دلایل مختلف مانند بالابودن سن، نمی‌توانند به‌خوبی روی زبان انگلیسی و مهارت‌های مختلف آن تسلط پیدا کنند و قصد تحصیل در کشورهای انگلیسی‌زبان را ندارند، باید در این آزمون شرکت کنند. این آزمون در 2 بخش صحبت‌کردن و گوش‌دادن خلاصه شده و قبولی در آن نسبت­به 2 مورد قبل بسیار راحت­تر است.

[sc name=”paligelot_banner”][/sc]

نکات لازم برای شروع آیلتس از صفر

برای اینکه بدانیم چگونه در آیلتس قبول شویم؟ باید راه‌کارهایی که در این زمینه به ما کمک می‌کنند را بدانیم و با استفاده از آنها، نمره قابل قبول را کسب کنیم. این نکات به شرح زیر هستند.


همچنین بخوانید: چند ماه برای آیلتس بخوانیم؟


تعیین سطح؛ گامی برای شروع آیلتس از صفر

اگر برای شروع آیلتس مصمم هستید، باید قبل از مطالعه جدی، سطح خود را تعیین کنید. با این کار از نقاط قوت و ضعف خود آگاه شده و به رفع ضعف‌ها و تقویت نقاط قوت می‌پردازید. چگونه می‌توان سطح آیلتس را تعیین کرد؟ برای این کار بهتر است در آزمون‌های شبیه به آیلتس شرکت و نتیجه آنها را بررسی کنید.

موسسه‌های آموزش زبان انگلیسی برای کمک به زبان‌آمو،ز اقدام به برپایی این آزمون‌ها کرده و شما با شرکت‌ در آنها به‌راحتی متوجه سطح خود خواهید شد. در این شرایط می‌دانید که تمرکز خود را بیشتر روی کدام مهارت بگذارید و به‌طور کلی با نحوه برنامه‌ریزی صحیح برای مطالعه نیز آشنا می‌شوید.

به زمان مطالعه توجه کنید

با هر هدفی که می‌خواهید آیلتس را شروع کنید، باید زمان کافی برای مطالعه را داشته باشید. در اینجا سوال پیش می‌آید که چند ماه برای آیلتس بخوانیم؟ در واقع پاسخ این سوال کاملا متغیر است و بسته به هدف و نمره مورد نیاز شما می‌تواند متفاوت باشد. اینکه از صفر تا آیلتس چقدر زمان می­برد را در ابتدا سطح شما مشخص می‌کند. یعنی هرچه در مهارت‌های 4 گانه بهتر باشید؛ زمان‌ کم‌تری برای شروع آیلتس نیاز دارید.

در این بین هدف نیز مهم است. به‌عنوان مثال؛ اینکه آیلتس را برای پذیرش در دانشگاه‌های سطح بالا یا متوسط می‌خواهید تاثیر زیادی در نمره قابل قول شما خواهد داشت. به‌طور کلی باید گفت قبولی در این آزمون بی‌معنی است و شما باید نمره قابل قبول برای دانشگاه، مدرسه یا کشور مورد نظر خود را کسب کنید. با این تفاسیر متوجه می‌شویم نمی‌توان زمان قطعی برای اخذ این نمره بیان کرد.


همچنین بخوانید: چگونه در آیلتس قبول شویم؟


پیدا کردن منابع معتبر

یافتن منابع آیلتس از صفر می‌تواند در موفقیت شما تاثیر زیادی داشته باشد. قطعا شما در شروع کار نمی‌توانید از منابع خیلی قوی و سخت استفاده کنید. برنامه ریزی برای آیلتس تنها زمانی نتیجه می‌دهد که شما از ابتدا و گام‌به‌گام مسیر درستی را به‌همراه استفاده از منابع معتبر طی کنید. در این شرایط زبان‌آموز می‌تواند از منابع و زمان خود با استفاده از یک برنامه‌ریزی کامل و جامع، به‌طور کامل بهره‌مند شود و در نتیجه، نمره قابل قبولی در آیلتس کسب کند.

[sc name=”gelat504″][/sc]

شرکت در آزمون‌های ماک

آشنایی با نحوه برگزاری آزمون و قرارگیری در آن شرایط، باعث می‌شود افراد در حین آزمون اصلی، استرس و اضطراب کم‌تری داشته باشند. شرکت در این آزمون‌ها همچنین باعث می‌شود تا متوجه تغییر سطح خود شوید و با توجه به بررسی ضعف‌ها، تا حد امکان آنها را برطرف کنید. با توجه به این موارد، امروزه افراد تمایل زیادی به شرکت در آزمون‌های ماک دارند. پس شما نیز برای نتیجه بهتر و شروع آیلتس از صفر از آنها غافل نشوید.

آشنایی کامل با چهارچوب آزمون

قطعا کسب نمره قابل قبول در آیلتس بدون اینکه بدانید چه چهارچوبی برای آن وجود دارد ممکن نیست. به‌همین دلیل قبل از اقدامات جدی و شروع به مطالعه، باید با چهارچوب آن آشنا باشید. برای کسب نمره قابل قبول در آیلتس باید با تعداد سوالات آزمون، نحوه برگزاری، مهارت‌های لازم، زمان در نظر گرفته­شده برای هر بخش و تیپ سوالات آشنا باشید.

با دانستن این موارد قطعا شما برنامه‌ریزی دقیق و صحیح‌تری را دنبال می‌کنید و با توجه به مهارت‌های خود، آنها را تقویت یا نقاط ضعف را از بین می‌برید. این یعنی شروعی قدرتمند برای شرکت در آیلتس و کسب موفقیت.

 برای کسب نمره قابل قبول در آیلتس چه مراحلی طی می­شود؟

حال که با نکات مهم قبل از شروع آیلتس از صفر آشنا شدیم، بهتر است بررسی کاملی از مراحل لازم برای رسیدن به موفقیت و کسب این مدرک را نیز به­دست آوریم. البته مهم‌ترین چیزی که در این مسیر به شما کمک می‌کند تلاش و پشتکار است. اینکه چند روز مطالعه کنید و پس از آن مدتی به استراحت مشغول شوید قطعا موفقیت به‌همراه ندارد. افرادی می‌توانند به کسب نمره قابل قبول در آیلتس امیدوار باشند که انگلیسی را به جزئی از روزمرگی خود تبدیل کنند. موارد دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

انتخاب آموزشگاه یا معلم معتبر

سوالی که این روزها دغدغه بسیاری از زبان‌آموزها شده، این است که بهترین معلم آیلتس کیست؟ علت این است که انتخاب آموزشگاه و معلم حرفه‌ای می‌تواند باعث رشد و پیشرفت سریع آنها شود. معلم خوب با ارائه بهترین راه‌کارها برای مطالعه زبان، تعیین برنامه‌ریزی صحیح، معرفی منابع معتبر و استفاده از روش‌های درست تدریس، باعث هموار شدن مسیر خواهد شد.

پیداکردن پارتنر

کمک‌گرفتن از فردی که مهارت کافی در زبان انگلیسی دارد؛ می‌تواند بسیار مفید باشد. وقتی با این افراد مکالمه می‌کنید در واقع مهارت‌های مختلف شما نیز تقویت می‌شود. با این کار شما فکرکردن به انگلیسی را آموخته و دیگر نیازی به ترجمه جملات در ذهن ندارید. در کنار این موضوع، مهارت اسپیکینگ و گرامر نیز تقویت می‌شود.

اینکه جملات مختلف را در ذهن خود یا با صدای بلند و بدون حضور دیگران بیان کنید، نمی‌تواند اعتماد به نفس شما را تقویت کند. در نتیجه ممکن است در روز آزمون با مشکل مواجه شوید. برای پیش‌گیری از چنین اتفاقی، حتما از پارتنری کمک بگیرید که قدرت تشخیص اشتباه‌های شما را داشته وآنها را به شما یادآوری ‌کند. با این کار علاوه‌بر افزایش اعتماد به نفس، گرامر و تلفظ صحیح واژگان نیز تقویت خواهد شد.

عمل به برنامه­ ریزی

داشتن برنامه‌ریزی به‌تنهایی نمی‌تواند در مسیر موفقیت به شما کمک کند، بلکه عمل به آن است که باعث افزایش مهارت و در نهایت قبولی شما در آزمون خواهد شد. برای شروع آیلتس از صفر، لازم است برنامه­ریزی دقیقی داشته باشید و به‌طور مرتب آن را پیش ببرید. تنبلی در این راه باعث شکست و عدم کسب نمره قابل قبول خواهد شد.

انگلیسی را به جزئی از روزمرگی خود تبدیل کنید

علاوه‌بر داشتن برنامه‌ریزی، بهتر است در این راه تمام تلاش خود را به‌کار گیرید. یعنی از هر فرصتی برای تمرین و تقویت مهارت‌های خود استفاده کنید. برای این منظور می‌توانید فیلم‌، آهنگ و پادکست‌های زبان اصلی را وارد برنامه‌ روزانه خود کنید. همچنین استفاده از جملات انگلیسی برای مکالمات معمولی و مواردی از این قبیل، در این راه به شما کمک می‌کند.

از صفر تا آیلتس چقدر زمان میبرد

جمع‌بندی

نحوه شروع آیلتس از صفر، دغدغه بسیاری از زبان‌آموزهایی است که برای تحصیل، کار یا زندگی قصد دارند در کشورهای انگلیسی‌زبان اقامت کنند. برای کسب نمره قابل قبول، ابتدا باید هدف سفر مشخص شود. علت این است که آیلتس در انواع مختلفی مانند آکادمیک، عمومی و مهارت‌های زندگی برگزار می‌شود که هر فرد با توجه به قصدی که از سفر دارد؛ گزینه مناسب را انتخاب می­کند. نکاتی که برای شروع از صفر باید به آنها توجه کرد شامل تعیین سطح، مشخص‌کردن زمان لازم برای مطالعه، شرکت در آزمون‌های ماک، آشنایی با چهارچوب آزمون و پیداکردن منابع معتبر است.

یادگیری واقعی و اصولی زبان انگلیسی

اگر میخوای انگلیسی واقعی رو بر اساس مهارت های یادگیری و نوروساینس و به کمک ابزار هایی مثل نقشه کشی ذهنی یاد بگیری، همین حالا روی لینک زیر کلیک کن. ایمپکت بر اساس متد علمی و معروف تاپ ناچ طراحی شده و همه مهارت های زبان رو با کمک فیلم، سریال و داستان بهتون آموزش میده.
برای دریافت دوره + اطلاعات تکمیلی در دکمه روبرو استفاده نمایید.
به مقاله امتیاز دهید : [ratings]

آیا تمایل دارید این مقاله را دریافت کنید؟

مطالبی که برایتان مفید است:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *