H_B_I-mianlogo
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اگر دنبال مطلبی هستید که آن را پیدا نمیکنید، آن را در فرم زیر جستجو کنید:

سبد خرید شما در حال حاضر خالی است.

بازگشت به فروشگاه

چند ماه برای آیلتس بخوانیم؟

مدت زمان مطالعه:

مشخصات:

چند ماه برای آیلتس بخوانیم؟

مشخصات:

Icons8 RSL Colored Part 9

دانلود فایل :

Dusk Part 1

تاریخ:

Icons8 RSL Colored Part 10

مدت زمان مطالعه:

Icons8 RSL Colored Part 11

فهرست مطالب

چند ماه برای آیلتس بخوانیم؟

فهرست مطالب

چند ماه برای آیلتس بخوانیم؟

چند ماه برای آیلتس بخوانیم؟

چند ماه برای آیلتس بخوانیم؟ چه منابعی را باید برای این آزمون مطالعه کرد؟ آیلتس من در چه سطحی است؟ آزمون­های مختلف آیلتس چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ تمامی این­ها سوالاتی هستند که هر روز در ذهن زبان ­آموزان شکل می­گیرند و ممکن است تا امروز نیز پاسخی برای آنها نیافته باشند. در این مقاله قصد داریم به تمامی سوالات بالا پاسخ دهیم. پس اگر علاقه­ مندید اطلاعات بیشتری درباره این موضوع به­ دست بیاورید، پیشنهاد می­کنیم که تا انتهای مقاله همراه ما بمانید.

درباره آزمون آیلتس بیشتر بدانید

پیش از اینکه بخواهیم آمادگی لازم برای این آزمون را به ­دست بیاوریم، باید درباره آن اطلاعات داشته باشیم. آیلتس یکی از معرفی امتحانات زبان انگلیسی است و دانشگاه و کشورهای مختلفی برای آن ارزش و اعتبار قائل هستند. بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت دارند، باید به ­عنوان یک مدرک تحصیلی نتیجه این آزمون را به اداره مهاجرت یا دانشگاه کشور مقصد ارائه دهند.

این آزمون توسط شورای فرهنگی بریتانیا، دانشگاه کمبریج و مرکز آیلتس استرالیا برگزار می­شود. این کلمه از عبارت International English Language Testing System برگرفته شده است و به معنای یک سامانه جهانی برای ارزیابی سطح زبان انگلیسی است. نمره این آزمون از صفر تا 9 مشخص خواهد شد و افراد مختلف از این طریق می­توانند سطح خود را بسنجند.


همچنین بخوانید: آزمون ماک آیلتس


آزمون آیلتس دارای چند نوع است؟

به­ طور کلی ما 4 نوع اصلی برای آزمون آیلتس داریم. این 4 بخش شامل موارد زیر می­شوند:

  • آیلتس آکادمیک (IELTS Academic): برای افرادی که می­خواهند تحصیلات خود را در سطوح دانشگاهی ادامه دهند.
  • آیلتس جنرال (IELTS General Training): برای افرادی که قصد دارند به واسطه کار و مهاجرت در محیط ­های اجتماعی باشند.
  • آیلتس UKVI: برای افرادی که قصد تحصیل در انگلستان را دارند. این آزمون تفاوت چندانی با آزمون آکادمیک ندارد؛ اما نظارت بیشتری بر روی آن خواهد شد. شما با نمره این آزمون می­توانید در کشور­های دیگری نیز تحصیل کنید.
  • آیلتس لایف اسکیلز (IELTS Life Skills): مخصوص افرادی که قصد اقامت در کشور انگلستان را دارند.
[sc name=”paligelot_banner”][/sc]

آزمون آیتلس دارای چه بخش­هایی است؟

اگر بخواهیم بدانیم که باید چگونه از صفر برای آیلتس بخوانیم، ابتدا باید بخش­های مختلف آن را مشخص کنیم و یک دید کلی نسبت به آن داشته باشیم.

آزمون آیلتس در 4 بخش مختلف برگزار می­شود و در نهایت مجموع عملکرد شما در این 4 بخش نمره نهایی­تان خواهد بود. شما در بخش­های:

  • شنیداری (Listening)
  • گفتاری (Speaking)
  • نوشتاری (Writing)
  • خواندن (Reading)

مورد ارزیابی قرار خواهید گرفت.


همچنین بخوانید: آمادگی برای آزمون آیلتس


آزمون شنیداری

مدت زمان این آزمون نیم ساعت است. شما باید در این بخش به 40 سال پاسخ دهید که در 4 بخش دسته­ بندی شده است.

فایل شنیداری برای شرکت­ کنندگان آزمون تنها یک­بار پخش خواهد شد. پیش از شروع فایل صوتی می­توانید سوال­های خود را چک کنید. محتوای این بخش می­تواند از گفت‌وگو­های روزمره و عادی شروع شود و در نهایت به یک گفت‌وگوی دانشگاهی و رسمی برسد.

آزمون خوانش

در این آزمون شما یک ساعت برای 40 سوال زمان خواهید داشت. 3 متن که در مجموع بین 2 تا 3هزار کلمه دارند برای سوالات این آزمون در اختیار شما قرار خواهند گرفت. این آزمون نیز دارای بخش­های مختلفی است و از یک بحث پیرامون امور روزمره شروع خواهد شد و در نهایت به دیگر موضوعات خواهد رسید.


همچنین بخوانید: چگونه نمره بالا در آیلتس بگیریم


آزمون نوشتاری

این بخش نیز یک ساعت زمان خواهد داشت. به­ طور کلی در این قسمت شما باید درباره 2 موضوع مشخص انشا بنویسید. تعداد کلمات هر بخش نیز از پیش مشخص شده و اگر انشا شما به حداقل تعداد کلمات نرسد نمره را از دست خواهید داد.

آزمون گفتاری

در این مرحله که مدت زمان آزمون آن در بیشترین حالت خود 15 دقیقه است، شما باید با مصاحبه­ کننده رسمی آیلتس درباره مباحث مختلفی صحبت کنید. در قسمت اول آزمون ممکن است از شما سوالاتی درباره زندگی شخصی و علایق­ه تان پرسیده شود. در بخش دوم باید درباره موضوعی مشخص به­ اندازه یک دقیقه حرف بزنید. بخش سوم نیز یک مکالمه بداهه است و شما باید بتوانید این مکالمه را با موضوعی که دارد پیش ببرید.

[sc name=”gelat504″][/sc]

نمره ­بندی در آیلتس چگونه است؟

همان‌طور که پیش­تر نیز اشاره کردیم نمرات از صفر تا 9 طبقه ­بندی خواهند شد. اگر می­خواهید بدانید که گرفتن آیلتس چقدر زمان میبرد؟ یا باید چند ماه برای آیلتس بخوانیم؟

به این موضوع توجه کنید که هدف شما کسب چه نمره­ای از این آزمون است. در این آزمون چیزی به ­عنوان نمره قبولی وجود ندارد.

شما هر عددی که به­ عنوان نتجیه ثبت کنید، میزان سطح تسلط شما بر روی زبان انگلیسی خواهد بود. بر­ همین اساس نمره 6 و پس از آن را افرادی می­گیرند که دارای تسلط خوبی نسبت به زبان هستند. مراکز مهم آموزشی در سراسر دنیا نیز معمولا از دانشجویان خود حداقل آیلتس 6.5 را طلب می­کنند.


همچنین بخوانید: نمره آیلتس


چگونه از صفر برای آیلتس بخوانیم؟

این سوال که چگونه نمره بالا در آیلتس بگیریم ممکن است برای بسیاری از زبان ­آموزان پیش آمده باشد. کسب نمره در این آزمون کار سختی نیست.

شما باید یک مسیر مشخص داشته باشید و در این مسیر تلاش کنید. ابزار­های مختلف نیز به کمک شما خواهند آمد. در ادامه بیشتر درباره چنین ابزار­ها و مسیر شما صحبت خواهیم کرد.

خودتان را در معرض زبان انگلیسی بگذارید

اولین سوال زبان ­آموزان عجول این است که چند ماه برای آیلتس بخوانیم؟ در درجه اول به تعداد ماه­ها فکر نکنید. سعی کنید خودتان را معرض زبان انگلیسی بگذارید. بسیاری از افراد در قسمت­های مختلف آزمون خصوصا بخش شنیداری آشنایی کافی با لهجه و لغات مختلف را ندارند. اگر شما از ماه­ها قبل خودتان را در معرض زبان انگلیسی گذاشته باشید، این مشکل را به ­راحتی پشت ­سر خواهید گذاشت.

اپلیکیشن­های مختلفی هستند که می­توانند به شما در این زمینه کمک کنند. اگر به فیلم و سریال علاقه دارید، سعی کنید آنها را با زبان اصلی و زیرنویس انگلیسی ببینید. گوش ­دادن به پادکست­های مختلف و برنامه ­هایی از این دست نیز به شما کمک زیادی خواهد کرد.

برای گرفتن آیلتس ۷ چقدر زمان لازم است؟

برنامه ­ریزی داشته باشید

برای گرفتن آیلتس ۷ چقدر زمان لازم است؟ اگر برنامه ­ریزی درستی داشته باشید می­توان در یک بازه زمانی 6 ماهه الی یک­ساله به این سطح از زبان دست پیدا کرد. برنامه ­ریزی برای این مورد کار سختی نیست. کار سخت، پایبند ماندن به این برنامه برای آمادگی برای آزمون آیلتس است. شما باید تمامی منابع درسی خود را به­ خوبی بشناسید و سعی کنید که به آنها مسلط شوید. منابع درسی آزمون آیلتس عبارت­اند از:

  • تاب‌های Mindset For IELTS از انتشارات کمبریج
  • Oxford Word Skills
  • Kaplan IELTS 2009-2010
  • Listening for IELTS
  • The Official Cambridge Guide to IELTS
  • کتاب های آیلتس کمبریج ۱ تا ۱۰
  • Oxford Word Skills-Idioms and Phrasal verbs
  • Get ready for IELTS Listening
  • New insight into IELTS
  • Essential Grammar in Use
  • Get Ready for IELTS Speaking
  • Essential Words for the IELTS
  • Complete IELTS Bands
  • Objective IELTS Intermediate
  • Objective IELTS Advanced

استفاده از آزمون ماک آیلتس

یکی از مواردی که می­تواند به شما کمک زیادی کند تا در آزمون آیلتس نمره خوبی بگیرید، استفاده از آزمون ماک آیلتس است. این آزمون به ­نوعی شبیه­ ساز آزمون اصلی خواهد بود. شما در چنین آزمونی می­توانید میزان آمادگی خود را پیش از آزمون اصلی بسنجید. این آزمون درک بهتری از زبان امتحان به شما خواهد داد.

شما با استفاده از آن می­توانید زمان خود را مدیریت کنید و نقاط قوت و ضعف خود را در زبان بیابید. سعی کنید زمانی به سراغ آزمون ماک بروید که آمادگی کافی را برای آزمون اصلی دارید و صرفا می­خواهید یک سنجش پیش از آزمون به­دست بیاورید. برای انتخاب ماک نیز از سرویس­های معتبر و رسمی استفاده کنید. چراکه سوالات آنها نزدیک­ترین سوالات به پرسش­های آزمون اصلی هستند.

زبان انگلیسی خود را به­ کار بگیرید

گرفتن آیلتس در ۶ ماه کار سختی نیست اما نه تا زمانی که شما به زبان از دریچه یک آزمون دشوار نگاه می­کنید. در این مسیر همواره این نکته را مد نظر خود داشته باشید که نمره آیلتس میزان تسلط شما به زبان است. شما زبان را برای ارتباط یاد گرفته ­اید. تا زمانی که نتوانید از این مهارت خود به­ درستی و در جای مناسب و صحیح استفاده کنید، مهارت شما هیچ ارزشی نخواهد داشت.

حتی اگر نمره بسیار بالایی در آزمون کسب کرده باشید. شما باید در روند یادگیری همواره زبان خود را به­ کار بگیرید. خصوصا اینکه در بخش نوشتاری و گفتاری به­ شدت به بخش کاربردی زبان احتیاج پیدا خواهید کرد. برای خود یک پارتنر درسی بیابید و به قول معروف یک حریف تمرینی داشته باشید. چنین کاری هم به شما انگیزه بیشتری خواهد داد و هم باعث می­شود بتوانید از زبان خود در سطح کاربردی استفاده کنید.

جمع ­بندی

چند ماه برای آیلتس بخوانیم؟ سوالی که ذهن اکثر زبان ­آموزان را درگیر کرده است. در این مقاله سعی کردیم تا حد زیادی به این سوال پاسخ دهیم و از بار روانی زبان ­آموزان کم کنیم. معمولا افرادی که به دنبال آزمون آیلتس و نمره آن هستند نیاز شدیدی به سطح متوسط از زبان دارند. این افراد برای مهاجرت و تحصیل یا برای کار نیازمند به زبان و ارتباط هستند.

آنها به­ خوبی می­دانند که اگر در این بخش موفق نشوند آینده آنها تحت تاثیر خواهد بود. به ­همین سبب ممکن است تحت فشار روانی قرار بگیرند یا بخواهند در مدت زمان کوتاه مسیر یک عمر را طی کنند. شما باید در مسیر زبان­ آموزی صبور باشید و با استفاده از تکنیک­ها و ابزار­های مختلف به ­درستی پیش بروید. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

یادگیری واقعی و اصولی زبان انگلیسی

اگر میخوای انگلیسی واقعی رو بر اساس مهارت های یادگیری و نوروساینس و به کمک ابزار هایی مثل نقشه کشی ذهنی یاد بگیری، همین حالا روی لینک زیر کلیک کن. ایمپکت بر اساس متد علمی و معروف تاپ ناچ طراحی شده و همه مهارت های زبان رو با کمک فیلم، سریال و داستان بهتون آموزش میده.
برای دریافت دوره + اطلاعات تکمیلی در دکمه روبرو استفاده نمایید.

به مقاله امتیاز دهید : [ratings]

آیا تمایل دارید این مقاله را دریافت کنید؟

مطالبی که برایتان مفید است:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *