H_B_I-mianlogo
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اگر دنبال مطلبی هستید که آن را پیدا نمیکنید، آن را در فرم زیر جستجو کنید:

سبد خرید شما در حال حاضر خالی است.

بازگشت به فروشگاه

چگونه به زبان انگلیسی سخنرانی کنیم؟

مدت زمان مطالعه:

مشخصات:

چگونه به زبان انگلیسی سخنرانی کنیم؟

مشخصات:

دانلود فایل :

مدت زمان مطالعه:

فهرست مطالب

چگونه به زبان انگلیسی سخنرانی کنیم؟

فهرست مطالب

در برخی از مشاغل، سخنرانی و کنفرانس‌ها بخش جداناپذیری از آن شغل هستند؛ اما بااین‌حال سخنرانی به زبان انگلیسی برای برخی از افراد ممکن است سخت باشد؛ به‌خصوص اگر که در این زمینه تسلط و مهارت کافی نداشته باشند و حتی ندانند که چطور باید یک سخنرانی را شروع و آن را به پایان برسانند. در این مقاله می‌خواهیم در مورد مهارت سخنرانی به زبان انگلیسی صحبت کنیم. اگر شما هم قصد سخنرانی دارید، این مقاله برای شما نوشته شده است؛ با ما همراه باشید.

چند گام موفقیت آمیز برای سخنرانی علمی به زبان انگلیسی

برای اینکه یک سخنرانی به زبان انگلیسی در حد عالی و بدون دلهره و استرس داشته باشید، لازم است چند نکته زیر را رعایت کنید.

چگونه به زبان انگلیسی سخنرانی کنیم؟

  • اعتماد به نفس داشته باشید

اعتماد به نفس داشته باشید و تا جایی که ممکن است با افراد زیادی به زبان انگلیسی صحبت کنید! از اشتباه کردن خجالت نکشید! هر چه بیشتر تمرین کنید، در تلفظ و دایره لغات خود بهتر و مطمئن‌تر خواهید شد. به یاد داشته باشید، صحبت کردن مهارتی است مانند یادگیری یک ساز موسیقی یا ورزش جدید و تنها راهی که می‌توانید در آن خوب شوید این است که واقعاً آن را انجام دهید!

  • مکالمه خود را گوش کنید

گوشی‌های هوشمند ابزارهای قوی در این زمینه هستند که می‌توانید از آن برای ضبط مکالمه خود استفاده کنید، سپس مکالمه خود را گوش کنید و یا حتی بگذارید که دیگران گوش دهند تا ببینید انگلیسی شما برای آنان چگونه به‌نظر می‌رسد. اگر در این زمینه مهارت کافی ندارید، سعی کنید برنامه‌ای را برای تقویت زبان انگلیسی در نظر بگیرید.

  • به آهنگ‌های مختلفی گوش کنید

سعی کنید برای یادگیری بیشتر به آهنگ‌های مختلفی گوش کنید؛ هر چه بیشتر گوش کنید، بیشتر یاد می‌گیرید! سعی کنید از آنچه می‌شنوید کپی کنید تا بتوانید در زمینه تلفظ به مهارت و تسلط کافی برسید.

[sc name=”paligelot_banner”][/sc]

  • روزنامه یا مجله انگلیسی بخوانید

روزنامه یا مجله انگلیسی بخوانید. شما حتی می‌توانید یک فیلمنامه برای برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود پیدا کنید و آن را اجرا کنید! این یک راه عالی برای تمرین تلفظ است، زیرا شما فقط باید روی این موضوع مرکز کنید که مطمئن شوید انگلیسی‌تان عالی به نظر می‌رسد و نیازی نیست نگران ساختار جمله یا دستور زبان باشید.

  • سخنرانی خود را از قبل آماده کنید

سعی کنید با دقت هرچه‌تمام متن سخنرانی به زبان انگلیسی را قبل از سخنرانی آماده کنید. این کار باعث میشود تا هم یک مسیر مشخص شده در سخنرانی داشته باشید و هم در حین سخنرانی کمتر دستپاچه و هول شوید.

  • فعالیت‌های جالبی را به زبان انگلیسی انجام دهید.

اینکار باعث میشود تا ذهن شما همواره آمادگی لازم برای انگلیسی فکر کردن و رفتار کردن را داشته باشد. همین موضوع آمادگی شما برای یک سخنرانی تماما انگلیسی بیشتر از قبل می کند.

  • انگلیسی مناظره کنید

تمام موضوعات مورد علاقه شما را با دوستان خود به زبان انگلیسی مناظره کنید. سعی کنید تا آنجایی که می‌توانید از واژگان استفاده کنید تا منظور خود را به گوش دیگران برسانید و به استدلال‌های دیگری با دقت گوش دهید تا بتوانید به طور موثر علیه آنها استدلال کنید.

  • از دیدن انیمیشن غافل نشوید

حتی برای موفقیت در این زمینه می‌توانید از آموزش زبان با انیمیشن استفاده کنید. انیمیشنها به دلیل بیان گویاتر نسبت به فیلمها و سریالها، می توانند منابع خوبی برای تسلط یافتن به ساختارهای درست جملات باشند.

به غیر از این موارد گفته شده، می‌توانید از یک دیکشنری آنلاین استفاده کنید. دیکشنری‌های آنلاین حتی دارای نمونه‌های صوتی هم هستند و از این طریق می‌توانید به لغات یا عبارت‌های مختلف گوش دهید؛ البته مطمئن شوید که زیاد به این ابزارها وابسته نیستید و فقط با این‌ها می‌توانید مهارت گوش دادن و تلفظ خود را قوی کنید.

چگونه به زبان انگلیسی سخنرانی کنیم؟

حفظ متن سخنرانی با استفاده از تکنیک‌های حافظه هم می‌تواند به شما کمک کند که بتوانید یک سخنرانی عالی و بدون دلهره داشته باشید.

اعتماد به نفس برای داشتن یک سخنرانی به زبان انگلیسی  مهم است

ترس از اشتباه کردن در زبان انگلیسی منجر به عصبی شدن افراد می‌شود که به نوبه خود باعث بروز خطاهای گفتاری بیشتری می‌شود. در عین حال، اعتماد به نفس بیش از حد می‌تواند به این معنی باشد که نفس شما مانع پیشرفت می‌شود. همیشه جای کمی انتقاد سازنده و خود تحلیلی وجود دارد، اما ما باید به دستاوردهای خود افتخار کنیم و از توانایی خود در صحبت کردن خوب انگلیسی مطمئن باشیم.

[sc name=”gelat504″][/sc]

 اکثریت قریب به اتفاق اشتباهات ما در یک زبان خارجی مستقیما از زبان مادری ما سرچشمه می‌گیرد و این یک فرآیند 100٪ طبیعی است. تا زمانی که سعی کنیم اشتباه کنیم و از آنها درس بگیریم، اشتباهی وجود ندارد.

شروع سخنرانی؛ مهمترین بخش سخنرانی شماست

شروع سخنرانی مهمترین بخش اجرای شما است. اینکه سخنرانی انگلیسی را چطور شروع کنید، یکی از مهمترین بخش‌هایی است که احتمالا برای اجرای آن استرس هم خواهید داشت. سعی کنید یک مقدمه مناسب برای این کار تدارک ببینید؛ به‌عنوان‌مثال می‌توانید از عبارات زیر استفاده کنید.

Good morning/good evening/good afternoon. My name is [your name] and I am the/a(n) [your job title] at [name of your company].

صبح بخیر / عصر بخیر / ظهر بخیر. نام من [] است و من [عنوان شغلی شما] در [نام شرکت شما] هستم. امروز می‌خواهم توضیح دهم [در این قسمت باید موضوع خود را معرفی کنید].

سخنرانی خود را با یک بدنه عالی شروع کنید

به غیر از یک شروع عالی، سخنرانی شما باید یک بدنه قوی داشته باشد؛ سعی کنید با یک جمله بگویید که قرار است در مورد چه موضوعی صحبت کنید. به این صورت می‌توانید مخاطبان خودتان را از موضوعی که قرار است در مورد آن صحبت کنید، آگاه کنید.

چگونه به زبان انگلیسی سخنرانی کنیم؟

برای شروع بدنه یا بیان محتوای اصلی موضوع سخنرانی می‌توانید از عبارات زیر استفاده کنید:

Let’s begin by discussing…
To start, I’d like to show you…
I’d like to start with…

بیایید با بحث درباره شروع کنیم
برای شروع، می‌خواهم به شما نشان دهم
من می‌خواهم باشروع کنم

لازم است که یک نتیجه‌گیری محکم و عالی داشته باشید

بعد از اینکه به طور کامل در مورد موضوع اصلی سخنرانی صحبت کردید، با یک پایان‌بندی درست، مکالمه و سخنرانی خود را به اتمام برسانید. برای بیان نتیجه‌گیری در مورد موضوع مورد نظر می‌توانید از عبارات زیر استفاده کنید:

I’d like to wrap up by summarizing what we’ve just discussed…

می‌خواهم با خلاصه‌ای (از مووضع موردنظر یا آنچه که بحث کردیم)، سخنرانی را به پایان برسانم

Thank you very much for your time today.

از اینکه امروز وقت گذاشتید، بسیار سپاسگزارم.

 

و مواردی مشابه این جملات که می‌توانند نشان دهنده پایان سخنرانی شما باشند.

نکته دیگر برای افزایش تسلط شما در چگونه به زبان انگلیسی سخنرانی کنیم؟ این است که با استفاده از عبارات مختلف به جای کلمات فردی صحبت کنید. حفظ کردن لغات انگلیسی کار سختی نیست؛ به شرط اینکه بتوانید این کار را اصولی انجام دهید و هر روز تمرین داشته باشید. تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی، رادیو و پادکست، کتاب‌ها، مجلات و وبلاگ‌ها بخشی از کارهایی است که شما باید انجام دهید.

چگونه به زبان انگلیسی سخنرانی کنیم؟

هنگام گوش دادن و خواندن، عبارات جدید و جالب، اصطلاحات عامیانه و مترادف‌ها را بیابید، این مطالب جدید را یادداشت کنید و هر چیزی را که با آن آشنا نیستید، جستجو کنید. شاید تمامی این‌ها کلماتی باشند که در طول سخنرانی به آن‌ها نیاز داشته باشید.

برای اجرای یک سخنرانی عالی دایره لغات خود را گسترش دهید

برای چگونه به زبان انگلیسی سخنرانی کنیم؟ لازم است که دایره لغات خود را گسترش دهید. دانستن کلمات بیشتر در یک زبان به شما قدرت انتخاب و قدرت بیشتری در هنگام تلاش برای بیان افکار و ایده‌هایتان می‌دهد. داشتن دایره لغات بزرگ‌تر به شما کمک می‌کند تا زبان مادری را بهتر درک کنید و متون پیچیده‌تری را بخوانید.

یادگیری واژگان موضوعی و بحث در مورد موضوعات مرتبط با آن می‌تواند افق واژگانی شما را گسترش دهد. به یاد داشته باشید که همیشه راه‌های مختلفی برای گفتن یک چیز وجود دارد و دانستن کلمات بیشتر به این معنی است که می‌توانید یک ایده را سریع‌تر و مستقیم‌تر بیان کنید.

از آزمایش کردن کلمات و عبارات جدیدی که یاد می‌گیرید، نترسید. از استفاده بیش از حد از اصطلاحات خودداری کنید؛ چرا که بسیاری از این اصطلاحات قدیمی هستند و دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

کتاب‌های صوتی یک تمرین عالی برای سخنرانی حرفه‌ای هستند

اکنون وب‌سایت‌های زیادی وجود دارند که به شما امکان دانلود رایگان کتاب‌های صوتی را می‌دهند، بنابراین بهانه‌ای برای نداشتن چند کتاب در مجموعه شما وجود ندارد. یک کتاب صوتی جالب انتخاب کنید، اما بلافاصله شروع به گوش دادن به آن نکنید. ابتدا متن اصلی را بردارید و فصل اول را بخوانید. سپس زیر هر کلمه جدید خط بکشید و آنها را ترجمه کنید.

چگونه به زبان انگلیسی سخنرانی کنیم؟

هنگامی که مطمئن شدید همه چیز را فهمیده‌اید، به فصل اول کتاب صوتی گوش دهید و نسخه متنی آن را دنبال کنید. هنگامی که برای پیاده روی یا رانندگی به محل کار خود می‌روید، کتاب صوتی را دوباره اما بدون نسخه متنی گوش دهید. این رویکرد همچنین به شما کمک می‌کند تا بین نحوه صدا و نحوه نگارش کلمات انگلیسی ارتباط برقرار کنید.

سخن پایانی

در این مطلب در مورد چگونه به زبان انگلیسی سخنرانی کنیم؟ صحبت کردیم. همان‌طور که گفته شد، سخنرانی به زبان انگلیسی کار سخت و دلهره‌آوری نیست به شرط اینکه شما بتوانید به موضوع مورد نظرتان پایبند باشید، مخاطبان خودتان را در نظر بگیرید و سعی کنید با آماده سازی کامل و تمرین فراوان در این زمینه به مهارت و تسلط کافی برسید تا بتوانید یک سخنرانی عالی داشته باشید.

با تمرین فراوان، گوش دادن به کتاب‌های صوتی، گسترش دایره لغات زبان انگلیسی و همچنین تقویت اعتماد به نفس می‌توانید در این زمینه به مهارت برسید. اگر می‌خواهید برنامه ریزی برای آیلتس داشته باشید، می‌توانید روی لینک مورد نظر کلیک کنید.

با خواندن این متن و همه تکنیک‌ها و موارد گفته شده امیدواریم که بتوانید یک سخنرانی عالی و حرفه‌ای بدون ترس و استرس به زبان انگلیسی داشته باشید.

 

یادگیری واقعی و اصولی زبان انگلیسی

اگر میخوای انگلیسی واقعی رو بر اساس مهارت های یادگیری و نوروساینس و به کمک ابزار هایی مثل نقشه کشی ذهنی یاد بگیری، همین حالا روی لینک زیر کلیک کن. ایمپکت بر اساس متد علمی و معروف تاپ ناچ طراحی شده و همه مهارت های زبان رو با کمک فیلم، سریال و داستان بهتون آموزش میده.
برای دریافت دوره + اطلاعات تکمیلی در دکمه روبرو استفاده نمایید.
به مقاله امتیاز دهید : [ratings]

آیا تمایل دارید این مقاله را دریافت کنید؟

مطالبی که برایتان مفید است:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *